Kundrådgivare Bolån

Kundrådgivare Bolån

Arbetsbeskrivning

Kundcenter är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder. På våra fem orter, som har öppet dygnet runt 365 dagar per år, tar vi mot dryga fyra miljoner samtal, svarar på ca 500 000 mail och möter kunder i sociala medier och via chatt. Vårt övergripande mål är Sveriges bästa kundmöten inom Kundcenter i vår bransch.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om Kundcenter Kundcenter står för merparten av mötena med bankens kunder. Vi finns på fem orter i Sverige, Piteå, Östersund, Stockholm, Göteborg och Halmstad. Vissa delar av Kundcenter har öppet dygnet runt, alla dagar i veckan. Vi möter bankens privat- och företagskunder per telefon, i sociala medier och i andra direktkanaler.

Om jobbet Swedbank söker nu Kundrådgivare med inriktning bolån till våra bolåneteam på Kundcenter inom områdena Rådgivning Låna och Processpecialisering Låna. Rollen innebär att du kommer att hjälpa våra kunder med alla typer av kreditrelaterade ärenden och tillhörande affärer via de olika kanaler som vi är mottagare för som tex telefon, internetbank eller bankens interna ärendehanteringssystem.

Varför jobba med oss? Hos oss får du var en del av bankens digitala utveckling och du kommer ingå i ett team där alla hjälps åt. Vi strävar mot gemensamma mål där varje individuell prestation är viktig för verksamhetens framgång. Du får ett synligt och nära ledarskap och vi arbetar kontinuerligt med din personliga utveckling. Vi förväntar oss att du är öppen, enkel och omtänksam och att du bidrar med positiv energi och delar med dig av dina egna erfarenheten till gruppen. Hos oss får du vara en del av bankens digitala utveckling i trevliga lokaler.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som har erfarenhet från finans-och försäkringsbranschen, gärna inom kreditområdet.
Du tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till våra kunder och alltid har ambitionen att överträffa kundernas förväntningar. Det är viktigt att du är en person som är pedagogisk, social, utåtriktad samt skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt affärsdriv och är nyfiken på att arbeta inom ett område där det händer mycket.
Swedsec licens, Swedsec Bolånelicens samt FFL Liv är högst meriterande.

Du har tidigare jobbat som Kundrådgivare/kundansvarig på bankkontor
Annan kundmötande tjänst inom finans och försäkring
Mäklare
Möjliga nästa karriärsteg Vi tror på ett självledarskap där du hittar utmaningar som inspirerar dig – vi står bakom och stöttar dig.



Vi kommer att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Svensson

Markus Svensson

Ulrika Bergman

Evelina Jämtgård

Frida Östlund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Kundcenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Belonasvängen 2 B
None

Postadress

Belonasvängen 2 B
Stockholm, 11264

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

18 november 2024