Kundrådgivare Bolån Telefon Göteborg

Kundrådgivare Bolån Telefon Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en av våra nya kollegor som möter kunden i telefon?
Swedbank är en av de ledande aktörerna på bolånemarknaden och vi satsar nu för att ta ytterligare steg i vår resa. Därför söker vi de allra bästa bolånerådgivarna.

Är du grym på service och brinner för kundrelationer? Vi söker erfarna Kundrådgivare med inriktning på Bolån till Swedbanks Kundcenter i Göteborg. Här möter vi främst våra kunder via telefon och erbjuder hjälp inom alla typer av kreditrelaterade frågor till mer avancerad rådgivning inom boende och privatekonomi. I rollen som Kundrådgivare Bolån behöver du ha stor kunskap inom bostadsaffärer, regelverk, bolån och konsumtionslån.

På Swedbank Kundcenter har du en möjlighet att:
- Vara bankens ansikte utåt och i första hand möta våra kunder som ringer in till vårt Kundcenter
- Möta privat- och företagskunder i våra digitala kanaler, så som på sociala medier och i andra direktkanaler
- Vara en del av Swedbanks Kundcenter som står för merparten av mötena med bankens kunder
- Bemöta kunder med högsta service och kompetens


Kundcenter finns på fem orter i Sverige; Piteå, Östersund, Stockholm, Göteborg och Halmstad och vi utökar vårt team på samtliga platser.

I denna roll behöver du:
- Tidigare erfarenhet av kundmöten på bank, försäkringsbolag eller kanske som mäklare. Erfarenhet inom lånaområdet är meriterande.
- Ha ett brinnande intresse för service och en vilja att överträffa kundernas förväntningar
- Vara engagerad, ansvarstagande, och triggas av sunda affärer
- Ha en förmåga att snabbt kunna se och förstå kundens behov och hitta matchande lösningar
- Ta initiativ, vara nyfiken på att testa nya arbetssätt, jobba effektivt och snabbt kunna ställa om för att möta nästa kund
- Swedsec Bolånelicens är högst meriterande då det är ett formellt krav för våra rådgivare
- Har du Swedsec Rådgivarlicens och Försäkringsdistributionsrätt Liv är det meriterande men inte ett krav. Saknar du något av de formella kraven idag kommer det att krävas att du läser in detta.


Bli en del av vårt team och...
ingå i ett team där alla hjälps åt. Vi strävar mot gemensamma mål där varje individuell prestation är viktig för verksamhetens framgång. Vi jobbar effektivt för att möta våra kunder i största utsträckning. Du får ett synligt och nära ledarskap och ges en möjlighet att få arbeta med din personliga utveckling. Vi förväntar oss att du är öppen, enkel och omtänksam och att du bidrar med positiv energi och delar med dig av dina egna erfarenheten till gruppen. Du kommer vara en viktig del av kundens såväl som bankens viktigaste affär." Sandra Theander och Elias Lahdou, dina framtida chefer.

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2021-09-19.
Arbetsplats: Göteborg

Kontaktpersoner
Rekryterande chefer: Sandra Theander, +46 73-8427950 och Elias Lahdou, +46 702-889322

SACO: Anna Hermansson, +46 85 85 90 526

Finansförbundet: Patrik Andersson, +46722008496

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

18 november 2024