OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kundmöten och krediter samt har erfarenhet av bank och finans? Då är detta tjänsten för dig!
Vi söker Kundrådgivare med inriktning Bolån till våra grupper på Swedbanks Kundcenter i Göteborg. Här möter vi främst våra kunder via telefon och erbjuder hjälp med alla typer av kreditrelaterade frågor till mer avancerad rådgivning när det gäller boende och privatekonomi. I rollen som Kundrådgivare Bolån behöver du stor kunskap inom bostadsaffärer, regelverk, bolån, konsumtionslån, samt bankens produkter.
Hos oss på Swedbank Kundcenter har du en möjlighet att:
Vara ansiktet utåt och i första hand möta våra kunder som ringer in till vårt Kundcenter via Personlig Service
Möta bankens privat- och företagskunder i våra digitala kanaler, så som på sociala medier och i andra direktkanaler
Vara en del av Swedbanks Kundcenter som står för merparten av mötena med bankens kunder
Bemöta kunder med högsta service och kompetens
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Bli en del av vårt team och ingå i ett team där alla hjälps åt. Vi strävar mot gemensamma mål där varje individuell prestation är viktig för verksamhetens framgång. Vi jobbar effektivt för att möta våra kunder i största utsträckning. Du får ett synligt och nära ledarskap och ges en möjlighet att få arbeta med din personliga utveckling. Vi förväntar oss att du är öppen, enkel och omtänksam och att du bidrar med positiv energi och delar med dig av dina egna erfarenheten till gruppen. Du kommer vara en viktig del av kundens såväl som bankens viktigaste affär.
Arbetstider
Arbetstiderna är förlagda mellan kl. 6:45-20:30 alla dagar i veckan med stängt på röda dagar. Start omgående eller enligt överenskommelse. Uppdraget inleds med 6 månader, därefter finns god chans att du erbjuds en direktanställning av Swedbank.
Kvalifikationer
I denna roll behöver du:
Tidigare erfarenhet av kundmöten på bank, försäkringsbolag eller kanske som mäklare
Ha ett brinnande intresse för service och en vilja att överträffa kundernas förväntningar
Vara engagerad, ansvarstagande, och triggas av sunda affärer
Ha en förmåga att snabbt kunna se och förstå kundens behov och hitta matchande lösningar
Ta initiativ, vara nyfiken på att testa nya arbetssätt, jobba effektivt, och snabbt göra dig redo att möta nästa kund
Erfarenhet inom Lånaområdet är meriterande
Swedsec Bolånelicens är högst meriterande då det är ett formellt krav
Har du Swedsec Rådgivarlicens och Försäkringsdistributionsrätt Liv är det meriterande men inte ett krav. Saknar du något av de formella kraven idag kommer det att krävas att du läser in detta.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med omkring 7,3 miljoner privatkunder och omkring 547 000 företagskunder är vi den ledande banken på våra hemmamarknader. Vi erbjuder allt ifrån smidiga digitala lösningar för vardagsekonomin till mer omfattande finansiell rådgivning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044