Kundrådgivare Elnät

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Är du kundorienterad och en fena på administration? Vill du få användning av din analytiska förmåga och trivs du med att arbeta i team? Då är detta ett jobb för dig!

Till Elverkets Back Office söker vi nu en kundrådgivare med fokus på elnät. Du kommer att ingå i kundserviceteamet på 10 personer. Tjänsten är varierad och innefattar både administration och kundkommunikation med fokus på elnätsfrågor. Du kommer bland annat att vara delaktig i projekt som syftar till att byta mätare i elnätet. Vidare kommer du att hantera fakturering samt jobba med utredning inom kundreskontra. Tyngdpunkten i tjänsten är administrativt arbete men det ingår även kommunikation med kunder skriftligen samt i form av såväl inkommande som utgående samtal.

Plats: Vallentuna.
Arbetstider: 07.30-16.30.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Magna men är uthyrd till kund.

Kundföretaget

Elverket Vallentuna är ett börsnoterat energibolag med säte i Vallentuna. I bolaget driver affärer inom elförsäljning i hela Sverige, eldistribution i Vallentuna och elentreprenad. Med snart hundra års erfarenhet har vi energikompetensen och lösningarna som möter elkundens behov både idag och i framtiden. Elverket värderar sin personals välmående högt och erbjuder olika hälsofrämjande aktiviteter.

Din profil

Vi söker dig som har 5-7 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare erfarenhet av kundkommunikation, stort plus om du har erfarenhet inom liknande bransch. Du har en viss erfarenhet av ekonomi, främst inom fakturering samt kundreskontra. Vidare ser vi gärna att du har datorvana med grundläggande kunskaper i Office-paketet. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du analytisk och strukturerad. Du gillar att prioritera för att på bästa sätt kunna effektivisera arbetsuppgifterna. Du är nyfiken, engagerad och ansvarsfull. Vidare trivs du med att samarbeta i grupp och komma med förslag på lösningar.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Sandra Erdös på tel. 08-501 685 18 alternativt sandra.erdos@magna.se

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 6 december 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024