Kundrådgivare Företag

Kundrådgivare Företag

Arbetsbeskrivning

Kundcenter är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder. På våra fem orter, som har öppet dygnet runt 365 dagar per år, tar vi mot dryga fyra miljoner samtal, svarar på ca 500 000 mail och möter kunder i sociala medier och via chatt. Vårt övergripande mål är Sveriges bästa kundmöten inom Kundcenter i vår bransch.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Vi söker Kundrådgivare med kreditkomptens till en nyetablerad företagsgrupp på Kundcenter i Stockholm under Tjänsteområde Rådgivning & Proaktivitet.

Du kommer att ingå i ett team med ca tio medarbetare där vi ständigt arbetar med effektivitet, rådgivning och förstklassig kreditgivning. Huvudsakliga arbetsuppgifter är handläggning av företagskrediter där du främst arbetar med kreditansökningar från våra företagskunder som saknar kundansvarig. I ditt uppdrag som rådgivare förväntas du möta kunderna på ett strukturerat och trevligt sätt med ett väl utvecklat affärsmannaskap som bidrar till att kunderna blir nöjda i sin kontakt med banken.

För att lyckas i vårt uppdrag har vi ett nära samarbete inom teamet, med kontor och andra enheter inom banken. Vi värdesätter därför att du har en god samarbetsförmåga och motiveras av både gemensamma och individuella mål. Vi vill att du har ett stort intresse för ekonomi i omvärlden där du håller dig väl uppdaterad om marknadsutvecklingen och de förhållanden som påverkar våra kunder.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som är positiv, brinner för service och har en egen drivkraft att nå uppsatta mål. Du är engagerad, ansvarstagande och strävar efter att hitta nya möjligheter hos varje kund. Du gör alltid ditt yttersta och triggas av sunda affärer, nöjda kunder och att överträffa förväntningar.

Du vill bidra till att utveckla våra kunders ekonomi genom hög kvalité och med hög kundnöjdhet som mål. Givetvis bidrar du med gott humör och energi till både kollegor och kunder.

Swedsec Rådgivarlicens är ett krav.

Du kanske tidigare har jobbat med Kreditgivning till företagskunder
Kundrådgivare eller Kundstöd på företagsavdelning
Kundrådgivare med erfarenhet av kreditgivning
Möjliga nästa karriärsteg Företagsrådgivare SME/Mid Corp
Affärschef på Kundcenter
Varför jobba med oss? - Korous Zare Vi erbjuder en positiv och trevlig arbetsmiljö och du ingår i ett team där alla hjälps åt. Vi arbetar för att göra kundmöten i världsklass där vi strävar mot gemensamma mål och där varje individuell prestation är viktig för att vi ska nå framgång i teamet. Du får ett synligt och nära ledarskap där vi vill vara ett bra stöd för dig och vi arbetar kontinuerligt med din personliga utveckling.

Vi förväntar oss att du är öppen, enkel och omtänksam och att du bidrar med positiv energi och dina egna erfarenheter till teamet.



Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Svensson

Markus Svensson

Ulrika Bergman

Evelina Jämtgård

Frida Östlund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Kundcenter
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2020
  • Ansök senast: 6 maj 2020

Besöksadress

Belonasvängen 2 B
None

Postadress

Belonasvängen 2 B
Stockholm, 11264

Liknande jobb


19 november 2024

Head of Working Capital Solutions, DNB Sweden

26 oktober 2024

Commercial Advisor

29 oktober 2024