OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.
Vi söker dig som kan arbeta deltid i vår bemanningspool! Perfekt om du vill jobba med rådgivning och försäljning och få en inblick i ett av Sveriges ledande företag inom bank, försäkring och fastighetsförmedling.
Om jobbet
Du kommer arbeta i telefonkundmötet med både inkommande och uppsökande samtal för nya och befintliga kunder med deras försäkringsärenden. Ditt uppdrag är att ge anpassade lösningar för kundernas olika behov inom sakförsäkring samt arbeta med merförsäljning.
Arbetstillfällena kommer variera men är främst dagtid vi de tillfällen vi har högt tryck på telefon. Kvällar och helger kan även erbjudas om så önskas. Som anställd i poolen vill vi att du arbetar ca 2- 3 pass i vecka mellan. Din arbetsplats är på vårt kontor som ligger på Gårda, men även med möjlighet att arbeta hemifrån.
Tillträde för tjänsten är den 21 mars och vi har två utbildningsdagar inbokade 28 mars och 4 april.
Vi erbjuder
* Som anställd hos oss är du en del av ett bank- och försäkringsbolag som tror på långa relationer och personlig utveckling. Det är en utmärkt start för dig som vill komma in i en väletablerad organisation och strävar efter att utveckla din kundkommunikation och försäljningsförmåga.
* Certifiering inom försäkringsdistribution och utbildning i våra produkter.
* Sommarjobb.
Vem är du?
Vi söker dig som är engagerad, kommunikativ och brinner för försäljning. Du är enkel och professionell och ger det ”lilla extra” i kundmötet. Egenskaper som ansvarfull, relationsbyggande, målorienterad, pålitlig och uthållig värdesätts högt.
Mer information
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta Gruppchef Kundcenter Djordje Kostic, 031-63 16 38
Sista ansökningsdag: 2022-02-16
Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst. Var uppmärksam på att mejlet med testerna kan hamna i din skräppost.
Har du skyddad identitet skickar du in din ansökan, uppmärkt med annonstitel och ort, per post till: Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Vestagatan 6, 404 84 Göteborg. Skriv namn på rekryterande chef på brevet.
Välkommen med din ansökan!
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10