OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank.
Job ID: 14502
Vi på Nordea Kundservice i Göteborg söker nu fler fantastiska kollegor som brinner för att ge kundservice i världsklass och vill utvecklas tillsammans med oss.
Du får vara med och starta upp vår Kundservice-enhet i Göteborg och tillsammans med vårt härliga gäng forma verksamheten.
Som en del av Nordea bidrar du till att skapa starka relationer med våra kunder. Nu behöver vi dig och ditt engagemang för att leverera framtidens finansiella lösningar. Hos oss är du en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Om tjänsten
I tjänsten som kundrådgivare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon, men även fysiskt på våra Bankkontor och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. Dina arbetsuppgifter är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden.
Nu söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service som underlättar deras vardag. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning. Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna på nya sätt – varhelst och närhelst det passar dem.
Som ny får du den utbildning som krävs för att du ska ha förutsättningarna att ge våra kunder en kvalificerad service i världsklass. Vi tillhandahåller även löpande utbildningar för att du på bästa sätt ska kunna ge våra kunder förstklassig hjälp och kundanpassade tips om bankens tjänster, produkter och kanaler.
Det är viktigt att du trivs med att söka och ta till dig ny information för att ständigt hålla dig uppdaterad på förändringar och nyheter.
I denna roll arbetar du heltid på ett varierat schema med pass fördelade på dag-, kvällstid och helg.
Rollen är placerad i Göteborg.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.
För att lyckas i rollen bör du:
* ha ett genuint intresse för service och för kunder
* tar till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden
* kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet
* vara social och gillar att arbeta både tillsammans med andra och självständigt
* ha en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl svenska som engelska – i både tal och skrift
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på hitta sälj- och servicemöjligheter i kundsamtalet, och vid behov säkerställa att kunden får träffa Privatrådgivare eller Företagsrådgivare för att bidra till långsiktiga kundrelationer
* Utifrån kundernas behov aktivt se till att de erbjuds våra olika tjänster, produkter och kanaler
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 21/12/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Taws, malin.taws@nordea.se.
Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår ansökningslänk. CV:n och personliga brev som skickas via mail kommer inte att hanteras.
Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com.