OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Fenix söker en driven kundtjänstmedarbetare till vårt kontor i centrala Stockholm. Har du tidigare erfarenhet av kundservice och behärskar svenska obehindrat i tal och skrift? Skulle du dessutom beskriva dig som noggrann, kommunikativ och positiv? Då är det just dig vi söker!
Arbetsgivare: Fenix
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid, med omgående start
Sista ansökningsdatum: 28 feb men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!
Fenix Begravningsbyrå (Fenix) hjälper varje år tusentals familjer att ordna ett fint farväl. Vi vill underlätta för anhöriga i en svår situation, så att de kan fokusera på det som är viktigt – sina nära och kära, snarare än komplicerad och kostsam begravningsplanering. På Fenix använder vi oss av avancerad teknik, men för anhöriga så ska det bli enkelt. Vi strävar efter att vara en schysst begravningsbyrå med enkelhet, service och fast pris.
Din roll!
Som kundtjänstmedarbetare ska du identifiera kundens behov inför en stundande begravning, vägleda dem och planera alla detaljer runt begravningen.
Varje dag kommer du få kontakt med en mångfald av människor som har individuella behov, krävande önskemål och varierande bakgrund. Vi arbetar hårt och smart för att leverera ärlig och enastående service mot kunder och kollegor ex. kan en kunds önskemål förändras i sista minut och då gäller det att behålla lugnet och känna sig trygg i att vi kan lösa de flesta situationer.
Vad får du av oss?
Lärande och utveckling
Du kommer få en introduktion till Fenix samt löpande ”on the job training”. I tillägg finns det möjlighet till flera internutbildningar som kan hjälpa dig utvecklas personligt och professionellt. Då Fenix är ett snabbväxande nystartat företag finns det många utvecklingsmöjligheter som skapas hela tiden och endast ditt eget driv och din egen insats sätter begränsningarna. Vi har en öppen kommunikation inom teamet då vi tror det främjar den personliga utvecklingen.
Härliga kollegor
Medarbetare som trivs och är drivna är grunden för vår gemensamma framgång. Vi har en kamratlig och informell stämning och vi skrattar och har kul tillsammans på jobbet. Din arbetsplats är på vårt kontor i centrala Stockholm på Östermalm. Här sitter du tillsammans med övriga i teamet som både består av andra kundrådgivare och verksamhetsutvecklare. Totalt är vi ca 15 medarbetare. Du ingår i ett team om 7 personer och din chef sitter på samma kontor som du.
Du kommer även ha ett tätt samarbete med övriga kollegor i runt om i hela Sverige.
Vad söker vi hos dig?
Du har lägst gymnasieutbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet, gärna från kundservice, rådgivande försäljning eller kundtjänstarbete. Då en stor del av dina arbetsuppgifter är att ha kontakt med våra kunder och leverantörer, behöver du behärska svenska i tal och skrift samt ha hög datorvana.
Vi kommer att lägga stor vikt vid att dina personliga egenskaper i denna rekrytering, snarare än att du har lång akademisk utbildning eller branscherfarenhet.
Vi ska ha branschens mest nöjda kunder och vid en begravning måste allting gå rätt och inget får lämnas åt slumpen, vilket ställer höga krav på att du är noggrann och strukturerad samt att du vill levererar service i världsklass, både till kollegor och kunder.
Då vi hela tiden jobbar för att bli bättre behöver du älska att ständigt förädla och förbättra processer och arbetssätt.
Känner du att detta kan vara något för dig varmt välkommen att söka tjänsten, genom att att skicka ett mejl till: rekrytering@fenixbegravning.se
Vi önskar ha din ansökan senast 24 jan.
För att ta reda på om du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervju.
Vill du veta mer?
Om du har frågor om rollen eller kring rekryteringsprocessen så kan du mejla dina frågor på rekrytering@fenixbegravning.se. Besök oss gärna på www.fenixbegravning.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Charlotte Runius
010-3308261