OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du hjälpa Intrums kunder att få en kundupplevelse i världsklass? Är du en sann lagspelare som ser teamets framgång som din framgång? Då är det dig vi söker!
Vi söker nu 2 st kundrådgivare (eller Client Consultant som vi säger), en tillsvidareanställning och ett långt föräldravikariat. I rollen som kundrådgivare kommer du att arbeta självständigt och ha ansvar för vår leverans till ett antal egna kunder, samtidigt som du hjälper oss nå framgång tillsammans. Du ingår i det team inom Intrum som har fokus på vår tjänst fakturaservice.
Om rollen
Som Client Consultant blir du kundens "One point of Entry" kring operativa frågor och har därmed en central roll i dialogen med kunden. Du fångar upp frågor och problem från kunderna och vänder dig därefter till rätt funktion inom Intrum för hjälp med att åtgärda detta - en central "spindel-funktion"! Du kommer att samverka med andra interna funktioner såsom Försäljning, Affärsutveckling & IT, Ekonomi, Client Onboarding och Client Support.
Gillar du att ha många kontaktytor och att ge service i toppklass? Då kommer du att trivas som Client Consultant. Ditt uppdrag är att besvara frågor från dina kunder, vara rådgivande, analysera och jobba för att förbättra kundens, och Intrums, rutiner samt sträva efter ett bättre resultat för båda parter. Självklart i samarbete både med kunden och interna kollegor! Du vägleds i ditt arbete av våra koncept, rutiner och regelverk, instruktioner och policys, avtal, kundunika lösningar, kvalitetskrav och våra värderingar.
Du kommunicerar med kunderna via telefon, mail och personliga möten, både vad gäller operativa frågor och utbildning av tjänsterna och system. Du arbetar aktivt med att driva förbättringar, koordinera internt vad gäller rutiner kring kundens filkommunikation och kvalitetssäkra leveransen. Du ansvarar för att ta fram nyckeltal per kund, kompletterat med analys- och åtgärdsförslag inför kundmöten samt ha en nära dialog rörande kunden mot ansvarig Key Account Manager (KAM).
Om dig
För att trivas och bli framgångsrik i rollen som Client Consultant hos oss behöver ha erfarenhet av och uppskatta daglig kundkontakt. Du har några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi- och/eller fakturaservicetjänster eller liknande, samt erfarenhet av analytisk arbete. Du är en van Office-användare och har goda kunskaper i svenska och engelska.
Som är du ansvarsfull och har stark servicekänsla och du arbetar noggrant och effektivt. Du är flexibel och lösningsfokuserad, har lätt för att anpassa dig till rådande situation och prioritera, och omprioritera, när situationen kräver. Framförallt har du en mycket stor förståelse för kundnöjdhet och brinner för att arbeta med kundens bästa i fokus!
Vi erbjuder
Vår business handlar om att hjälpa andra: Vi hjälper människor bli skuldfria och vi hjälper företag få betalt. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och arbetar aktivt för att erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner bl.a. ett generöst friskvårdsbidrag. Våra värderingar är levande i vardagen och vi vet att självledarskap och eget ansvar är nycklar till arbetsglädje och ett hållbart arbetsliv.
Vi sitter i ett ljust och modernt kontor i Sickla, med goda kommunikationer till stora delar av Stockholm. Givet pandemin arbetar vi för närvarande mestadels hemifrån.
Om Intrum
Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget proformaintäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.
Om tjänsten
Tjänsterna som Client Consultant är heltid med placering i Sickla, Stockholm. En är tillsvidareanställning med start i provanställning och den andra är ett föräldravikariat. Du kommer att ingå i vårt SLS (faktura)-team inom Client Delivery, Commercial, som består av nio personer och närmaste chef är tf. Team Manager Malin Jensen.
Sista ansökningsdag är 27 mars 2021, men vänta inte med din ansökan då urvalet sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
1) Patrik Fredricson (Team Manager Client Delivery)
Patrik.Fredricson@intrum.com
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm)
0854610318