Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
Är du en säljare som brinner för att hitta lösningar och överträffa kundens förväntningar? Då är det här den perfekta utmaningen för dig! Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år med start enligt överenskommelse.
Din utmaning
Som kundrådgivare hos oss kommer du att arbeta med privatförsäkringar i våra moderna och fantastiska lokaler i Gårda, nära Ullevi. Du kommer att ha en central roll i att proaktivt sälja via telefon, både inkommande och utgående samtal. Ditt mål är att hitta de bästa lösningarna för våra kunder och säkerställa att de är rätt försäkrade. Du ansvarar för kundkontakten, följer upp offerter och har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera på topp.
Vi förväntar oss att du håller hög tillgänglighet och kundnöjdhet. Rollen innebär också att du behöver vara strukturerad och kvalitetsmedveten, då vi har flera lagar att följa och dokumentation att hantera. Du kommer att samarbeta med kollegor inom andra avdelningar som bank, företag, liv- och pension samt fastighetsförmedling för att ge kunden en helhetslösning.
Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år med start enligt överenskommelse. Du arbetar på vårt kontor i Gårda Vesta. Arbetstiderna är dagtid, måndag till fredag.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av försäljning (gärna över telefon) samt erfarenhet av att arbeta mot en försäljningsbudget. Du har visat goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Erfarenhet av försäkringsbranschen är meriterande.
Du är en person som får energi av tydliga mål, hög aktivitet och kontinuerliga uppföljningar. Du triggas av att hitta lösningar och överträffa kundens förväntningar i varje samtal. Du är flexibel, lösningsinriktad och bra på att bygga relationer med både kunder och kollegor. Initiativ och ansvar är viktigt för dig, både för att nå dina egna och gruppens försäljningsmål. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och är en lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö.
Vi värdesätter jämställdhet och mångfald och vill att du bidrar till en inkluderande kultur. Det är meriterande om du kan fler språk än svenska och att du delar vår syn på hållbarhet. Självklart känner du igen dig i våra värderingar - vi är engagerade, professionella och nyfikna.
Vårt erbjudande
* Gedigen grundutbildning i produkt, system och kundkommunikation
* Certifiering i försäkringsdistribution
* Härlig arbetsmiljö i fräscha lokaler i Gårda
* En kultur som fokuserar på hållbar prestation, utveckling, hälsa och inkludering
Sista ansökningsdag: 2025-01-05
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Chef för kundcenter, Sandra Eriksson, 031-702 14 49
HR Affärspartner, Annie Petersson, 031-63 81 89
Facklig kontaktperson, Rickard Smalc, 0522-911 77
Vår rekryteringsprocess
Ansök enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi använder ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt, vilket innebär att vi rekryterar utan personligt brev och med urvalsfrågor och två tester tidigt i processen. Intervjuer sker löpande med de kandidater som bäst matchar kompetensprofilen. Var uppmärksam på att mejlet med testerna kan hamna i din skräppost.
Har du skyddad identitet, skicka din ansökan märkt med annonstitel och ort per post till: Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Vestagatan 6, 404 84 Göteborg. Ange HR-partnerns namn på brevet.
I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för tjänsten. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Välkommen med din ansökan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10