OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Posten Meddelande AB erbjuder ledande, rikstäckande distributionslösningar för såväl avsändare som mottagare i hushåll och företag.Tjänsterna omfattar brev, tidningar och direktreklam samt postservice.Posten Meddelande AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB.Bolaget har cirka 25 000 medarbetare.Kundtjänst Företag Kundtjänst Företag ansvarar för kundservice via telefon och e-post för våra företagskunder som har behov av att nå Posten för frågor kring Meddelandebolagets tjänster.Kundtjänstens roll är att på ett professionellt och effektivt sätt hantera och utveckla servicen mot företagskunderna.Kundtjänsten ansvarar för att hantera kundernas frågor om tjänster, priser och villkor, service- och supporttjänster, reklamationer, kundsynpunkter, fakturafrågor och affärsförfrågningar för standardtjänster.Kundtjänst Företag har även ett försäljningsuppdrag.Inom Kundtjänst Företag finns också Kundtjänst Storkund som är en specialistkundtjänst för våra största kunder, DR-Direkt som är en specialistkundtjänst för strategiskt viktiga DR-aktörer samt bokning av vår ODR-tjänst.Vi har öppet för våra kunder mellan kl.08.00-19.00 helgfria vardagar.Kundtjänst Företag finns på Borrgatan 55 i Malmö och dit söker vi nu kundrådgivare. Din roll: För dig som trivs med de utmaningar som kundmötet i en kundtjänst innebär kan vi erbjuda ett omväxlande och roligt arbete.Du kommer att ha många kundkontakter varje dag och frågor om våra tjänster och vår service varierar på ett spännande sätt.Vi har ett brett sortiment med fysiska och elektroniska tjänster och servicelösningar.Du kommer att möta såväl våra största företagskunder som de minsta och kundernas förväntningar på vår servicegrad är höga.En stor del av kundernas frågor förväntas du lösa direkt och för en del frågor samarbetar du med andra delar inom Kundtjänst Företag eller inom övriga delar av Posten.Vi arbetar i affärsstödssystemet SAP. Dina arbetsuppgifter: .Du hanterar kundservice genom att möta kund via telefon och du besvarar inkommande e-post .Du genomför behovsanalyser under kundmötet för att identifiera behov av tjänster och lösningar samt ser till att kunden får bästa service och bemötande .Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet från kundmöten .Du har stor insikt i hur viktigt kundmötet är för den allmänna uppfattningen om Posten och Du är väl medveten om hur viktig kundservice är i ett konkurrensperspektiv .Din förmåga att bygga relationer är mycket god liksom Din förmåga att arbeta både resultat- och serviceinriktat..Din kommunikativa förmåga är också mycket god, precis som din pedagogiska förmåga i förhållande till kund .Du har en säljande profil och säljerfarenhet är meriterande .Du har gärna kunskaper inom logistik och informationssökning .Du har gärna kunskaper kring Postens och Strålfors elektroniska tjänster .