OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundtjänst Företag ansvarar för att ge våra företagskunder service via telefon och e-post Kundtjänst Företag ansvarar för att på ett professionellt och effektivt sätt hantera och utveckla servicen för våra kunder genom att ge information, råd och stöd om våra tjänster.Kundtjänst Företag bidrar till ökad kundnöjdhet och att göra Postens marknadsbearbetning mer effektiv.Vårt mål är att med hög tillgänglighet och bra bemötande stödja våra företagskunders behov av våra tjänster.Vi har öppet för våra kunder mellan kl 08.00-19.00 på vardagar.Kundtjänst Företag finns i Malmö och dit söker vi nu kundrådgivare. Din roll: För dig som trivs med de utmaningar som kundmötet i en kundtjänst innebär kan vi erbjuda ett omväxlande och roligt arbete.Du kommer att ha många kundkontakter varje dag och frågor om våra tjänster och vår service varierar på ett spännande sätt.Vi har ett brett sortiment med fysiska och elektroniska tjänster och servicelösningar.Du kommer att möta såväl våra största företagskunder som de minsta och kundernas förväntningar på vår servicegrad är höga.En stor del av kundernas frågor förväntas du lösa direkt och för en del frågor samarbetar du med andra delar inom Kundtjänst Företag eller inom övriga delar av Posten.Vi arbetar i affärsstödssystemet SAP. Dina arbetsuppgifter: . Du hanterar kundservice genom att möta kund via telefon och du besvarar inkommande e-post . Du genomför behovsanalyser under kundmötet för att identifiera tjänster och du ser till att kunden får bästa service och bemötande . Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet från kundtjänstmöten samt branscherfarenhet från meddelandeintensiva företag, som till exempel banker eller försäkrings- och reklamföretag . Du har stor insikt i hur viktigt kundmötet är för den allmänna uppfattningen om Posten och Du är väl medveten om hur viktig kundservice är i ett konkurrensperspektiv.. Din förmåga att bygga relationer är mycket god liksom din förmåga att arbeta både resultat- och serviceinriktat.Din kommunikativa förmåga är också mycket god, precis som din pedagogiska förmåga i förhållande till kund .Du har kunskaper i logistik och informationssökning .Du har eftergymnasial utbildning och mycket goda kunskaper i svenska och engelska Skriv "Kundrådgivare Kundtjänst Företag" och referensnummer 12756 i din ansökningshandling.Ansökan görs på www.posten.se/jobb.Posten Meddelande AB erbjuder ledande, rikstäckande distributionslösningar för såväl avsändare som mottagare i hushåll och företag.Tjänsterna omfattar brev, tidningar och direktreklam samt postservice.Posten Meddelande AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB.Bolaget har cirka 25 000 medarbetare.Besök oss gärna på www.posten.se.Jämställdhet, etnisk och kulturell mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet.Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.