Kundrådgivare med fokus på kundnöjdhet och bibehållande av kunder

Kundrådgivare med fokus på kundnöjdhet och bibehållande av kunder

Arbetsbeskrivning

På Synoptik brinner vi för att göra en synlig skillnad för nya och befintliga kunder. Vi lever i ögonblicket då allt faller på plats och vi vet att vi har gjort en synlig skillnad.
Vi letar nu efter en kollega till vårt kundserviceteam som brinner för att skapa värde för varje kund. Din huvudsakliga uppgift blir att besvara samtal från kunder som överväger att avsluta sina abonnemang på kontaktlinser, har frågor om online-beställningar och leveranstider samt kunder som kontaktar oss via sociala medier.
Alla kunder ska mötas av ett uppriktigt intresse av att förstå kundens behov samt med en önskan, drivkraft och motivation att skapa värde för både kunden och Synoptik.
Du drivs av:
- Att dagligen vara i kontakt med ett stort antal kunder
- Att lyckas övertyga kunder som vill säga upp sitt abonnemang att tänka om
- Att hantera online-beställningar som främst rör returer och reklamationer
- Att möta våra kunder på Synoptiks sociala medier
- Att svara på skriftliga kundförfrågningar
- Att sköta administrativa uppgifter, tex att uppdatera öppettider på hemsidan
Vem är du?
- Du är en stark och övertygande kommunikatör. Du är bra på att möta kundens behov, är en aktiv lyssnare och kan föra en dialog som skapar värde för kunden.
- Du har en vinnande mentalitet. Du trivs i en prestationsdriven miljö och vet hur viktigt det är att hitta den bästa lösningen för kunden.
- Du har ett helhetsperspektiv som kommer till användning under hektiska perioder då du lyckas lösa dina uppgifter självständigt och på ett strukturerat sätt, så att vi alltid når våra mål.
Vad vill du?
Du vill arbeta i en dynamisk miljö där fokus ligger på att möta kunden – och skapa värde för kunden och Synoptik. Du har förmodligen erfarenhet från ett callcenter eller ett internt supportcenter, där bevarandet av kundrelationer och hög kundservice är i fokus. Du talar och skriver flytande svenska och behärskar du danska, både muntligt och skriftligt, är det meriterande.
Arbetstiden är mellan 9–17, och du kommer att arbeta skift. Vi använder bl. a Outlook, Messenger, Trustpilot. Det är en fördel om du har erfarenhet av dessa system, om inte får du upplärning.
Vi erbjuder:
- En position där du själv kan vara med och påverka
- Professionella och personliga utvecklingsmöjligheter
- Ett ansvarsområde som ger möjlighet att skapa synliga resultat i en marknadsledande och välskött butikskedja
- En välkomnande och informell arbetsmiljö bland skickliga och hjälpsamma kollegor
Start
Vi behöver vår nya kollega så snart som möjligt. Om du har frågor om anställningen är du välkommen att kontaktaChef for kundeteam og butikssupport, Lykke Holmegaard Laxdal (tlf. +45 3673 7783 eller lhl@synoptik.dk).
Intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingrid Tallroth

-

Sara Fornstedt

Kristina Norling

Emma Karlsson
.
Ingrid Tallroth

Sandra Ringström

Conny Svensson

Sim Thoren

Michael Moj
-

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synoptik Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Besöksadress

-
None

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024