Kundrådgivare med tekniskt intresse

Kundrådgivare med tekniskt intresse

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON befinner sig på en spännande utvecklingsresa. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder i syfte att bygga ett hållbart samhälle. 

EKS Support hanterar samtal och ärenden kopplat till solceller och e-mobility. Vi svarar till exempel på frågor som rör installation, produktionsavtal för solceller, laddboxar för hemmet, publik laddning samt hur E.ON-appen fungerar. Vi är 15 engagerade medarbetare som gillar förändring och värdesätter en hjälpsam och stöttande kultur – vi blir bättre tillsammans!

Om tjänsten
Som kundrådgivare hos oss får du en varierande och spännande vardag där du arbetar med våra viktiga kundmöten via telefon, mail och chatt. Du arbetar både med försäljning och support av ärenden som ofta är av teknisk karaktär samt administrerar dessa i vårt affärssystem SAP. I ditt dagliga arbete har du ett nära samarbete med kollegorna i teamet, experter internt och externa partners.  
Som ny i rollen kommer du stegvis att utbildas och bygga på din kompetens inom e-mobility och solceller för att kunna ge våra kunder så bra service som möjligt.

Tjänsten är placerad i Norrköping.

Vi söker
För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av kundsupport, försäljning eller liknande. Det är en fördel om du har hanterat tekniska ärenden men det viktigaste är att du har ett tekniskt intresse och vill lära dig. Du talar och skriver flytande på svenska.  

Eftersom telefonen är ditt främsta arbetsredskap är du bra på att kommunicera och lyssna till våra kunders önskemål. Vi tror att du är en person som är ihärdig, gillar att vinna och bidrar till arbetsglädje och goda resultat genom en positiv attityd. Du har en förmåga att se helheten för att kunna ge kunden de bästa råden. Våra uppdrag och förutsättningar ändras löpande så det är bra om du tris i en föränderlig miljö.

Din närmsta chef, Åsa Åhlin, vill genom sitt ledarskap bidra till en kultur där medarbetarna känner delaktighet, tillit och engagemang som gör att de vågar utmana sig själva och växa i sina roller. Ett samarbete där alla i teamet delar med sig av åsikter och erfarenheter ur ett lärande perspektiv är viktigt.

Välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 20 februari.  


För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Åsa Åhlin, +46 702 992481

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 
Bodil Sundmark, Unionen, +46 10-2283196 
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


28 november 2024