Kundrådgivare, Örnsköldsvik

Kundrådgivare, Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 14807 

Till Örnsköldsvik, söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service som underlättar deras vardag. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.

Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem. 

Välkommen till ett härligt glatt team bestående av 8 st rådgivare och 2 st kundrådgivare. Vårt kontor ansvarar för både Örnsköldsvik- och Sollefteåmarknaden. Av den anledningen är 3 stycken av våra rådgivare placerade i Sollefteå och 5 stycken i Örnsköldsvik.


Om tjänsten

Som Kundrådgivare är du ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa positiva kundupplevelser, underlätta för kunder och hitta affärsmöjligheter. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler.  Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.

Dina fokusområden blir att: 
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.  
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på hitta sälj- och servicemöjligheter i kundsamtalet, och vid behov säkerställa att kunden får träffa Privatrådgivare eller Företagsrådgivare för att bidra till långsiktiga kundrelationer. 
* Utifrån kundernas behov aktivt se till att de erbjuds våra olika tjänster, produkter och kanaler.


Vem du är

Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.   

Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor.
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster. 
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidra till ett öppet och positivt klimat. 
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden.
* Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är Swedsec-licensierad.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!


Nästa steg 

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 22/12/2022. För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta kontorschef Helén Näsman, 070-259 09 92 alternativt helen.nasman@nordea.se.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.

Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Liknande jobb


24 december 2024

Bankrådgivare

21 december 2024

20 december 2024

Rådgivare liv och pension till Lerumsområde

Rådgivare liv och pension till Lerumsområde

17 december 2024