OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fenix Begravningsbyrå (Fenix) hjälper varje år tusentals familjer att ordna ett fint farväl. Vi vill underlätta för anhöriga i en svår situation, så att de kan fokusera på det som är viktigt - sina nära och kära, snarare än komplicerad och kostsam begravningsplanering. På Fenix använder vi oss av avancerad teknik, men för anhöriga så ska det bli enkelt. Vi strävar efter att vara en schysst begravningsbyrå med enkelhet, service och fast pris.
"Jag trivs med att jobba på Fenix för att vi hela tiden utvecklar och förbättrar oss, man får ta egna initiativ och så är vi ett tajt team som har kul" /Lotta, Kundrådgivare
Du har lägst gymnasieutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna från kundservice, rådgivande försäljning eller kundtjänstarbete. Då en stor del av dina arbetsuppgifter är att ha kontakt med våra kunder och leverantörer, behöver du behärska svenska i tal och skrift samt ha hög datorvana.
Vi kommer att lägga stor vikt vid att dina personliga egenskaper i denna rekrytering, snarare än att du har lång akademisk utbildning eller branscherfarenhet.
Vi ska ha branschens mest nöjda kunder och vid en begravning måste allting gå rätt och inget får lämnas åt slumpen, vilket ställer höga krav på att du är noggrann och strukturerad samt att du vill levererar service i världsklass, både till kollegor och kunder.
Även när tempot är högt, och det är det ibland, ger vi kundnöjdhet och service högsta prioritet, vilket kräver att du självständigt kan ta egna initiativ och fatta de beslut som situation kräver för att vi ska lyckas med detta.
Då vi hela tiden jobbar för att bli bättre behöver du älska att ständigt förändra och förbättra processer och arbetssätt.
Är du engagerad, lösningsorienterad samt gillar rådgivande försäljning och service?
Vill du underlätta för personer som befinner sig i en svår situation?
Vill du vara med och utveckla en hel bransch?
Nu har du chansen att jobba som kundrådgivare hos en helt nytänkande begravningsbyrå.
Din roll!
Som kundrådgivare ansvarar du för en kund från start till slut genom att identifiera kundens behov inför en stundande begravning, vägleda dem och planera alla detaljer runt begravningen. Ditt övergripande ansvar är kundnöjdhet och att du arbetar på ett effektivt sätt med hjälp av våra gemensamma arbetssätt och egenutvecklade system.
Hela företaget är på en utvecklingsresa och vi behöver din hjälp med att bli bäst i branschen, så förutom att jobba som kundrådgivare kommer du att hjälpa till med att utveckla företagets arbetssätt, system och tjänster som vi erbjuder. Under våra dagliga möten får du möjlighet att diskutera lärdomar och långsiktiga förbättringsmöjligheter.
Varje dag kommer du få kontakt med en mångfald av människor som har individuella behov, krävande önskemål och varierande bakgrund. Vi arbetar hårt och smart för att leverera ärlig och enastående service mot kunder och kollegor t.ex. kan en kunds önskemål förändras i sista minut och då gäller det att behålla lugnet och känna sig trygg i att vi kan lösa de flesta situationer.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Charlotte Runius
010-3308261