OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 15474
Kundrådgivare, Sparcenter Sundsvall
Till Sparcenter Sundsvall, söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service som underlättar deras vardag. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst när det passar dem.
Om tjänsten
Som kundrådgivare på sparcenter är du oftast kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa kundupplevelser i världsklass. Med ditt engagemang och passion överträffar du kundernas förväntningar och hjälper till att förverkliga deras drömmar och mål genom att alltid jobba proaktivt och erbjuda kunderna en relevant lösning på deras sparande. Kunderna möter du via telefon & via onlinemöte.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet samt nå uppsatta mål
* Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer med fokus på att lösa kunds ärende direkt
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på hitta sälj- och servicemöjligheter i kunddialogen
* Du kommer jobba med inbokade möten kring sparande & pension samt jobba proaktivt i inkommande samtal med att ge råd kring bankens tjänster & produkter
Tjänsten är placerad i Sundsvall.
Vem du är
Vi söker dig som har ett genuint intresse för sparande och med ditt engagemang och passion överträffar du kundernas förväntningar och hjälper till att förverkliga deras drömmar och mål genom att alltid jobba proaktivt och erbjuda kunderna en relevant lösning på deras sparande:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor.
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster genom inkommande samtal & bokade möten.
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidra till ett öppet och positivt klimat.
* Har ett stort affärsdriv och engagemang
* Är flexibel och ser möjligheter före hinder
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är Swedsec-licensierad. Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 24/01/2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Björk, marie.bjork@nordea.com.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.