Kundrådgivare, Stockholm

Kundrådgivare, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö? Arbetar du inom kundservice/support och har erfarenhet av att hantera både handhavande och systemrelaterade frågor? Då är detta en roll för dig!

Bli en del av vårt team                                                                                                  
Vi söker till vår supportenhet inom PostNord Retail en ny energisk medlem.

Teamet består idag av 8 personer med en lång erfarenhet av uppdragsspecifik kompetens och ambition och vilja att erbjuda en komplett support till PostNords serviceställen. Våra öppettider är vardagar 8–18 och lördagar 9–15. Vi arbetar 39 timmar per vecka med månadsvis schemaplanering. Vi formar ständigt vårt uppdrag efter de behov och krav som finns utifrån kundperspektiv eller från organisationen.

Om rollen
I rollen som kundrådgivare med kompetens för incidenthantering besvarar du inkommande samtal om registrering, rutiner och posthantering. Genom att tillämpa lärande samtal bidrar du till höjd kvalitet hos PostNords ombud.
Utöver kompetens för handhavande frågor ska du ha god kännedom om det systemstöd som används på våra serviceställen. Du ska förstå om det inkommande ärendet kan lösas genom användarstöttning, hårdvarusupport eller om det rör sig om en möjlig bugg i mjukvaran som behöver felanmälas och åtgärdas. Du strävar efter god kvalitet och är drivande på förbättringsåtgärder.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantera inkommande samtal, meddelanden och uppdrag
- Registrera eventuella buggar och andra systemrelaterade incidenter i system HPSM samt kommunicera på engelska med systemutvecklare och tekniker
- Ringa ut till serviceställen i uppdrag som t.ex. gäller uppföljning av kvalitet
- Rapportera genom dokumentering av påbörjade och genomförda uppdrag
- Arbeta mot PostNord Retail uppsatta mål

Om dig                                                                                                                                
Vi söker dig med stort intresse för bra service och nöjda kunder.
Du har erfarenhet av telefonsupport.
Du har god datavana och gärna erfarenhet av att hantera systemrelaterade incidenter.
Du har minst gymnasial utbildning och god kunskap inom Office-paketet.
Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.                                          
Det är meriterande med erfarenhet från dagligvaru- eller detaljhandeln.

Som person är du positiv och drivande.
Du är en lagspelare och arbetar för helheten.
Du är nyfiken, flexibel och modig och vill testa nya arbetssätt och arbetsuppgifter.
Du är duktig på att kommunicera och samarbeta och därmed skapa goda relationer.
Du är en uppmärksam lyssnare och kan på ett strukturerat och tydligt sätt hantera olika typ av samtal och ärenden.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig
PostNord erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter. PostNords ABC-ledarskap är vår ledstjärna; Accountable, Brave and Committed.

Vi gör vardagen enklare
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Sverige samt över hela Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Sverige och Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på http://www.postnord.se

Ansök
Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Eija Jaatinen, tel. 010-436 5975 eller e-post mailto:eija.jaatinen@postnord.com. Vi ser fram emot din ansökan!

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 3 november 2021

Besöksadress

Terminalvägen 24
None

Postadress

Terminalvägen 24
Solna, 17173

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024