Kundrådgivare till Danske Bank!

Kundrådgivare till Danske Bank!

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person med stort kundfokus och en vilja att utvecklas? Vi söker nu dig som motiveras av samarbete och har en förmåga att sprida positiv energi till dina kollegor. Hos Danske Bank erbjuds du ett arbetsklimat med stor variation och högt tempo. Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Danske Bank söker nu fler kundrådgivare till deras verksamhet Kundservice Privat, som är en del av Customer Relations i Linköping. Som kundrådgivare arbetar du i ett stort team av medarbetare med olika kompetenser och erfarenheter som tillsammans arbetar mot att skapa en positiv kundupplevelse. Kunderna möter du främst via telefonen men även via chatt och mail.

Du kommer att få en gedigen introduktion där du kommer gå bredvid en kollega för att få bästa möjliga start. Hos Danske Bank är det viktigt med en positiv och öppen kultur, vilket genomsyrar hela teamet och dess arbetsuppgifter. Uppdraget sträcker sig över 6 månader, med goda möjligheter till förlängning.

Du erbjuds
- Certifiering/licensering inom informationsgivning
- Stort ansvar och en viktig roll i banken
- Personlig och professionell utveckling
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kommunicera med kund genom framförallt telefon men även via mail och chatt
* Arbeta och navigera i olika system
* Arbeta med målstyrning för nyckeltal
* Genomföra proaktiva behovsanalyser för att erbjuda mervärde för kunderna
* Aktivt arbeta med self-service i varje kundkontakt
* Bidra med nya idéer och förslag som genererar i ett effektivare arbetssätt


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har ett intresse för ekonomi
- Har god dator- och systemförståelse

Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Danske Bank är en stor nordisk bank med starka lokala rötter och verksamhet i 12 länder över hela världen. Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur och söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och affären.

Idag arbetar drygt 22 000 medarbetare inom koncernen. Utöver traditionella banktjänster erbjuder Danske Bank också försäkring och pension, bolånekredit, förmögenhetsförvaltning, fastighetsfinansiering och leasingtjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2024
  • Ansök senast: 5 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024