OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi kundrådgivare till VL kontaktcenter!
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
Som kundrådgivare svarar du på ärenden inkomna via telefon, mail, chatt samt på sociala medier. Ärendena kan gälla biljetter, köp- och resevillkor, reklamationer, frågor om trafiken etc. Du hanterar även återköp och bokar ledsagning.
Du hanterar Resplus, vilket innebär att aktivt hjälpa resenärer vid en eventuell trafikstörning till exempel med en ny resplan och boka nya tågbiljetter till resenären så att denne kan nå sin slutdestination. Vid försening handlägger du även ersättning till resenärerna.
En annan arbetsuppgift för våra kundrådgivare är att uppdatera den interna kunskapsdatabasen.
Du tillhör VL kontaktcenter men kommer främst att vara inriktad mot kundservice för Tåg i Bergslagen.
Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad i Västerås och du kommer vara anställd hos Kollektivtrafikförvaltningen. Arbetet sker på plats i ett öppet kontorslandskap i Västerås.
Kollektivtrafikförvaltningen är en del av Region Västmanland. Vårt uppdrag är att identifiera och möta medborgarnas behov av kollektivtrafik. En normal vardag görs ca 60 000 resor med kollektivtrafiken i Västmanland.
Kollektivtrafikförvaltningen ansvarar också för serviceresor, vilket omfattar bland annat sjukresor, färdtjänst och särskild skolskjuts. 2022 gjordes drygt 600 000 serviceresor i Västmanland.
På förvaltningen arbetar drygt 80 medarbetare med bland annat trafikplanering, försäljning, it-system, ekonomi, sjukresor, kundservice och kommunikation.
Kollektivtrafikförvaltningen marknadsför kollektivt resande i Västmanland under varumärket VL där nu även Tåg i Bergslagens kundservice kommer att ingå.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med kundrådgivning. Har du dessutom erfarenhet av skriftlig kundkontakt och ärendehantering ser vi det som en fördel.
Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket såväl i tal som i skrift och har du kunskaper i andra språk ser vi det som ett stort plus.
Vi ser att du är en trygg och stabil person med god självinsikt. Du samarbetar och kommunicerar på ett bra och tydligt sätt med andra människor. Som person behöver du vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig för att hjälpa våra kunder på ett serviceinriktat sätt.
Välkommen med din ansökan senast 22 mars 2023
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid, vardag/helg med varierande arbetstider. Tillträde enligt överenskommelse.
Om Regionen
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid. Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Läs gärna mer här om våra fördelaktiga personalförmåner: https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42