OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi kundrådgivare till VL kontaktcenter!
Arbetsuppgifter
Du kommer vara en viktig del när vi nu bygger upp vår nya kundservicefunktion för Tåg i Bergslagen. Tillsammans med dina kollegor sätter ni strukturen, strategierna och kvaliteten för att erbjuda resenärerna den bästa servicen.
Som kundrådgivare arbetar du för att våra resenärer ska få svar på sina frågor, funderingar och synpunkter. Du hjälper resenärerna med bokning av ledsagning, styr om deras resplaner vid trafikstörningar och hanterar förseningsersättning. Främst används mejl, telefon och sociala medier för kontakten med resenärerna.
Tillsammans med andra kundrådgivare uppdaterar du den interna kunskapsdatabasen för att kunna dela erfarenheter och svar på svåra frågor. Du tillhör VL kontaktcenter men kommer främst att vara inriktad mot kundservice för Tåg i Bergslagen.
Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad i Västerås och du kommer vara anställd hos Kollektivtrafikförvaltningen.
Kollektivtrafikförvaltningen är en del av Region Västmanland och har till uppdrag att erbjuda kollektivtrafik för hela Västmanland. Utöver buss i linjetrafik ingår också bland annat sjukresor, färdtjänst och särskild skolskjuts.
På förvaltningen arbetar drygt 80 medarbetare med bland annat trafikplanering, försäljning, IT-system, ekonomi, kundservice och kommunikation.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med kundrådgivning. Har du dessutom erfarenhet av skriftlig kundkontakt och ärendehantering ser vi det som en fördel.
Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket såväl i tal som i skrift och har du kunskaper i andra språk ser vi det som ett stort plus.
Vi ser att du är en trygg och stabil person. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor och du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du anstränger dig för att hjälpa våra kunder på ett serviceinriktat sätt.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Schemalagd arbetstid som inkluderar kvällar och helger. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan senast 30 juli 2023
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet.
Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter.
Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här.
Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är.
Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar.
Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42