OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VA SYD levererar friskt dricksvatten, hanterar dagvatten, renar avloppsvatten och har hand om avfallshantering åt mer än en halv miljon människor. Vi har en årlig omsättning på cirka 1 miljard kronor och består idag av 340 medarbetare som med gedigen kunskap och engagemang för miljön bidrar till en hållbar utveckling. Vi satsar på ny teknik, forskning och utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. För miljön, nära dig.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som brinner för god service, att sätta kunden i centrum och ge ett gott bemötande. Du blir på många sätt VA SYDs ansikte utåt eftersom samtalet med dig ofta är första kontakten för den som vänder sig till VA SYD. Kundservice är ingången till VA SYD via telefon, mejl, besök och sociala medier. Vårt mål är att lösa de flesta av frågorna direkt i den första kontakten, vilket bygger på en bred kunskap om VA SYDs olika verksamhetsområden. Ambitionen är också att på sikt underlätta alltmer för verksamhetsområdena. Uppdraget kräver stor flexibilitet och kapacitet i utförandet av arbetsuppgifterna. Du ska trivas i en miljö med kontinuerlig utveckling och förändring.
Du hanterar frågor om fakturor, ändringar i abonnemang, anmälningar vid flytt, ger råd om sortering och tar emot reklamationer från våra kunder samt har externa kontakter med våra samarbetspartners. En del av tiden tillbringar du i vår reception där du tar emot besökare och ger support vid olika möten och konferenser. Här tillhandahåller vi även service till våra kollegor. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående, van vid att samarbeta med andra och har förmåga att skapa förtroende.
Vi är ett roligt och härligt team av kollegor! Du kommer till en arbetsplats som har en bra och vänlig stämning. Tempot hos oss är stundtals högt och problemlösning är en del av vår vardag. Kundserviceteamet jobbar idag väldigt nära varandra och för att du ska trivas måste du också ha inställningen att ni alla hjälps åt och jobbar för nöjda kunder.
Kundservicefunktionen innebär schemalagda arbetstider eftersom vi har öppet mellan 08.00-16.30. Flex tillämpas när det finns möjlighet. PLacering är på VA SYDs huvudkontor nära Malmö centralstation. Vi har ett vikariat att tillsätta som varar från 2016-12-01 till 2017-11-30.
KVALIFIKATIONER
• Du har minst gymnasiekompetens. Högskoleexamen inom kommunikation eller motsvarande är meriterande
• Erfarenhet från arbete inom kundservice/reception är ett krav
• Du är representativ och utåtriktad med hög social kompetens och starkt kundfokus
• Du är strukturerad, noggrann och har förmåga att prioritera
• Hög IT-mognad då du arbetar i många IT-baserade system
• Erfarenhet av arbete med sociala medier är meriterande, likväl som kunskap om webbpublicering
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du engagerad, lyhörd och social. Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att du är tydlig i din kommunikation. Du känner dig säker i kontakten med kund och är orädd och nyfiken. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är stresstålig. En glad och positiv röst kombinerat med gott humör och stort engagemang krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som vill arbeta i enlighet med VA SYDs värdeord; engagemang, miljö, kvalitet och lyhördhet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Hög kompetens är en viktig förutsättning för att vi ska klara våra uppgifter, och VA SYD värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald, vad gäller till exempel ålder, intressen, personligheter, etnisk och kulturell bakgrund.
På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår växel på 040-635 00 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.
http://www.vasyd.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159