OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
*
Växjö Energi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla i Växjö kommun. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Växjö Energi ligger ständigt i framkant med ny teknik och skapar utveckling genom att vara regionens självklara infrastrukturaktör. Med stort engagemang och starkt miljöfokus skapar Växjö Energi hängivna medarbetare prisvärda, och samhällsnyttiga, tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder idag och i framtiden.
Om tjänsten
Kundcenter på Växjö Energi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete inom energi och bredband med fokus på att leverera med hög kundnöjdhet. Den här heltidstjänsten är placerad i Växjö Energis kundcenter. Där kommer du ingå i ett team med åtta andra kollegor som hjälps åt att ge god service till företagets kunder.
Teamet som du ingår i är ett serviceinriktat gäng och tillsammans delar de på ansvaret för samtliga arbetsuppgifter. De hjälper och stöttar varandra och är måna om att ha god trivsel på arbetet. Du får en internutbildning i våra system och de frågeställningar som du kan ställas inför.
Arbetsbeskrivning
Dina viktigaste arbetsredskap är telefonen och datorn, det går inte en timme utan att du behöver dessa för dig naturliga verktyg.
Kunderna kontaktar kundcenter om bl.a. fakturafrågor, avtals- / abonnemangsfrågor, bredbandsfrågor, fjärrvärmefrågor. Din uppgift är att dels hjälpa kunderna med deras frågeställningar samt att sälja in helheten inom Växjö Energis hela tjänsteutbud.
Vi söker dig som
Växjö Energi söker dig som trivs i miljöer där det händer mycket. Du kommer vara en del av Växjö Energis ansikte ut till våra kunder så det är viktigt att du känner dig bekväm med kundmöten i olika kanaler och är lyhörd för kundens önskemål. Du har ett intresse för våra produkter, vill lära dig mer och håller hög kvalitet i ditt arbete. Du är kommunikativ, har tålamod och en förmåga att skapa förtroende hos dem du möter. Du motiveras av att hjälpa andra människor.
Det är meriterande om du har erfarenheter från större it-stöd som ärendehanteringssystem eller affärssystem.
Många kunder föredrar engelska före svenska varför det är viktigt att du känner dig bekväm med det.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Remann
Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir
Andreas Arvidsson
Johanna Eronson
Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka