Kundrådgivare till Svensk Fastighetsförmedling

Kundrådgivare till Svensk Fastighetsförmedling

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Svensk Fastighetsförmedling befinner sig i en spännande förflyttning för att stärka sina marknadspositioner inom hela Sverige. Nu söker vi dig som vill vara en del av den viktiga resan mot att öka antalet affärer! I uppdraget som Kundrådgivare kommer du vara en del av ett nystartat team med ansvar över att bland annat säkerställa att Svensk Fastighetsförmedling har det mest nöjda kunderna på marknaden.

Om rollen
Under hösten 2023 har vi startat upp vårt nya kundcenter. Fokus för Kundcentret är, precis som för hela Svensk Fastighetsförmedling, att öka antalet affärer. Kundcentrets roll i detta är att hjälpa våra franchisetagare att öka antalet möten, förbättra deras kundvård samt att proaktivt bearbeta marknaden för att fler kunder ska välja just Svensk Fastighetsförmedling. Som Kundrådgivare i detta team kommer du bland annat att:

Proaktivt och uppsökande bearbeta och kontakta potentiella kunder via telefon, mejl och andra kommunikationskanaler

Sälja in Svensk fastighetsförmedling som mäklarföretag till potentiella bostadssäljare

Kontakta spekulanter i syfte att bekräfta deltagare för att i ett andra skede boka in kunden till möte med någon av våra mäklare


Då du är bland de första in i detta nystartade team förväntar vi oss att du också:

Är med och skapar nya och/eller förädlar befintliga rutiner och processer i syfte att effektivisera verksamheten och därmed möjliggöra en högre produktivitet i form av fler bokade möten, snabbare återkoppling till visningsgäster etc.

Coachar, stöttar, supporterar och introducerar nya linjekollegor i kommunikation, system och strategi.

Utvecklar kommunikationsverktyg, manus och hantering av administrativa uppgifter.


Teamet är under uppbyggnad och du kommer vara en av de första in, och med det kommer fantastiska utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du rapporterar till vår Kundcenterchef och kommer arbeta från vårt huvudkontor i centrala Stockholm.

Din bakgrund
Svensk Fastighetsförmedling arbetar utifrån en unik metod där kvalitet och nöjda kunder är i fokus i alla lägen. Du har därför erfarenhet av att arbeta med kundservice via telefon och mejl och har genom denna erfarenhet utvecklat en god kommunikationsförmåga och drivs av att göra våra kunder nöjda.

Rollen kräver också en nyfikenhet på framtiden, en vilja att ta stort eget ansvar och ett inneboende driv för resultat.

Vidare drivs du av att lyckas och tycker det bästa som finns är att arbeta tätt tillsammans med andra människor och kompetenser. Du uppskattar när saker och ting händer och utvecklas. Du är drivande, ödmjuk, positiv och en lagspelare.

Vi vill att du har erfarenhet av att jobba med kundservice eller försäljning - antingen genom face 2 face eller över telefon. Har du jobbat med uppsökande mötesbokning är det starkt meriterande.

Svensk Fastighetsförmedling består av drivna och självgående personer som tillsammans brinner för att skapa ett hållbart boendeliv. Hos oss är det högt i tak och vi värdesätter att ha kul på jobbet då vi vet att det leder till resultat, innovation och gemenskap.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?
  2. Höga emotionella krav

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 22 februari 2024

Liknande jobb


25 november 2024

Få Säljjobb Direkt

25 november 2024

Få Säljjobb Direkt

25 november 2024