OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att möta kunder, utvecklas och ta till dig ny kunskap? Swedbank förstärker sina team på Kundcenter i Stockholm!
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli del av ett framgångsrikt team. Vara med i ständig förändring då vi som bank kontinuerligt anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar.
Denna annons riktar sig till dig som antingen vill påbörja eller fortsätta din resa inom finansbranschen eller som vill utvecklas inom en annan roll inom Swedbank. Vi söker dig som vill arbeta heltid och du blir anställd direkt av Swedbank.
I denna roll behöver du:
Sätta kunden i centrum samt ha ett uttalat intresse för finansiella produkter och tjänster. Då kundnöjdhet är vårt största fokus blir ditt uppdrag som rådgivare hos oss att skapa mervärde för både nya och befintliga kunder.
Arbetstiderna på Kundcenter är varierande från kl. 06:45-20:30 vardagar och helger. Du kommer att kunna schemaläggas efter önskemål och bankens behov.
Om vårt Kundcenter
Denna annons riktar sig till kandidater som rekryteras in till följande grupper:
- Service Privat
- Rådgivning Låna
- Rådgivning Spara & Försäkra
Inom gruppen Service Privat är du den första som möter kunder som kontaktar Kundcenter. Du hjälper kunder med frågor rörande deras vardagsekonomi.
Inom gruppen Låna har du hand om alla kundärenden som är relaterade till olika typer av lån.
Inom gruppen Spara & Försäkra tar du främst hand om kunder som vill ha rådgivning gällande sparande och försäkringar.
Swedbank kommer tillhandahålla de Swedsec-licenser som krävs för roller inom Låna och Spara & Försäkra.
Vi söker dig som har:
- Minst en gymnasieexamen eller motsvarande
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift
- Erfarenhet från försäljning och kundservice är särskilt meriterande
Det är ett stort plus om du har (men inget måste):
- Kunskap inom ekonomi, bank och försäkring
- SwedSec-licens (bolånelicens eller rådgivarlicens)
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:
- Du brinner för att tillhandahålla service i en kundnära roll
- Du är strukturerad, noggrann och avslutar det du påbörjat
- Du har förmågan att ta till dig ny information och kunskap
Bli en del av Swedbank och…
Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi tror att du kan vara dig själv och samtidigt utvecklas till en framgångsrik privatrådgivare. Om du känner igen dig i denna beskrivning är vi mycket intresserade av dig.
Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar arbetsmiljö. På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi lever bankens värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam. Som anställd ingår du i vårt ersättningsprogram Eken och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner.
Placeringsort: Stockholm
Kontaktpersoner:
Rekryteringsteam: rekryteringprivatradgivare@swedbank.se
Finansförbundet
Kontor: Stina Forsman, stina.forsman@swedbank.se
Kontor: Anna Rundberg, anna.rundberg@swedbank.se
Kundcenter: Louise Johansson, louise.johansson@swedbank.se
SACO
Martin Anthony, martin.a.anthony@swedbank.se
Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.