Kundrådgivare till VA SYD

Kundrådgivare till VA SYD

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och kundbemötande? Är du miljöintresserad och vill vara med och inspirera och aktivera andra för en bättre miljö? Då kan du vara vår nästa kundrådgivare!

Det här handlar jobbet om Som en av våra kundrådgivare blir du ett av VA SYDs viktiga ansikten utåt, eftersom Kundservice är ingången till VA SYD via telefon, mejl och sociala medier. Kundservice mål är att lösa frågor vid först kontakt, vilket bygger på en bred kunskap om VA SYDs olika verksamhetsområden; vatten och avlopp samt avfall. Enhetens ambition är också att underlätta för kollegor som jobbar inom dessa områden. På Kundservice jobbar medarbetarna arbetar väldigt nära varandra för att kunna hantera komplexa frågor och ett högt tempo. Problemlösning och samarbete är därför en stor del vardagagen.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att:

Hantera frågor om fakturor
Göra ändringar i abonnemang
Ge råd om sortering
Ta emot reklamationer
Förvalta relationer med våra externa samarbetspartners
Hantera akuta ärenden som kräver snabb hantering
Hantera administrativa uppgifter som till exempel att hålla våra system uppdaterade

Administrera, förvalta och driva förbättringsarbete kopplat till VA SYDs verksamhetssystem
Vi erbjuder Tillsammans med ett roligt och härligt team av kollegor kommer du att få vara med om att inspirera andra! Du kommer till en arbetsplats som har en bra och vänlig stämning, med stolthet över våra mål och samhällsviktiga uppdrag. Kundserviceteamet jobbar nära varandra och för att du ska trivas måste du också ha inställningen att ni alla hjälps åt och jobbar för nöjda kunder. På grund av de öppettider vi har (kl 07.00 - 16.30) är arbetstiderna schemalagda, men flex tillämpas när möjligt. Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling, samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling. Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetesplats av våra medarbetare.

Vem är du?

Du har ett starkt personligt driv, en förmåga att planera ditt arbete och är en god problemlösare. Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation och känner dig säker i kontakten med kund. Du trivs med att samarbeta med andra och kan snabbt anpassa dig till olika situationer och förändringar, samtidigt som du trivs  i en miljö med ett högt arbetstempo.  Du står självklart bakom vår miljöidentitet och våra kärnvärden kvalitet, engagemag och lyhördhet.

Dina erfarenheter Erfarenhet från arbete inom service är ett krav
Du har minst gymnasiekompetens. Högskoleexamen inom kommunikation eller motsvarande är meriterande
Hög IT-mognad och datorvana då du arbetar i många olika verksamhetssystem
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan!

Vilka är VA SYD?

VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval. 

Övrig information På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. Vi har tagit bort det personliga brevet från vår process och ber dig istället att kortfattat motivera varför du söker jobbet och besvara några urvalsfrågor som utgår från kraven i rollen. På så sätt sparar vi både din och vår tid genom att det blir tydligt för dig vad du ska fokusera på, och vi kan matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. 

VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.  

På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VA SYD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2023
  • Ansök senast: 29 oktober 2023

Besöksadress

Hans Michelsensgatan 2 20121 Malmö
None

Postadress

Box 191
Malmö, 20121

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024