OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du miljöintresserad och vill vara med och inspirera och aktivera andra för en bättre miljö? Då ska du läsa vidare, du vi söker en Kundrådgivare under 7 månader.
Det här handlar jobbet om Vi söker dig som brinner för god service, att sätta kunden i centrum och ge ett gott bemötande. Du blir på många sätt VA SYDs ansikte utåt eftersom samtalet med dig ofta är första kontakten för den som vänder sig till VA SYD. Kundservice är ingången till VA SYD via telefon, mejl, besök och sociala medier. Vårt mål är att lösa de flesta av frågorna direkt i den första kontakten, vilket bygger på en bred kunskap om VA SYDs olika verksamhetsområden.
Du hanterar frågor om fakturor, ändringar i abonnemang, anmälningar vid flytt, ger råd om sortering och tar emot reklamationer från våra kunder samt har externa kontakter med våra samarbetspartners. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående, van vid att samarbeta med andra och har förmåga att skapa förtroende. Uppdraget kräver stor flexibilitet och kapacitet i utförandet av arbetsuppgifterna. Du ska trivas i en miljö med kontinuerlig utveckling och förändring.
Vi erbjuder Tjänsten är en visstidsanställning under 7 månader (2023-04-17 till 2023-12-31). Kundservicefunktionen innebär schemalagda arbetstider eftersom vi har öppet mellan 08.00-16.30. Flex tillämpas när det finns möjlighet. Vi är ett roligt och härligt team av kollegor! Du kommer till en arbetsplats som har en bra och vänlig stämning. Tempot hos oss är stundtals högt och problemlösning är en del av vår vardag. Kundserviceteamet jobbar idag väldigt nära varandra och för att du ska trivas måste du också ha inställningen att ni alla hjälps åt och jobbar för nöjda kunder.
Vem är du? Som person är du engagerad, lyhörd, representativ och med hög social kompetens. Ett personligt driv samt nyfikenhet på nytt är ett stort plus. Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation och har starkt kundfokus. Du känner dig säker i kontakten med kund och är orädd och nyfiken. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är stresstålig. Du är strukturerad, noggrann och har förmåga att prioritera. En glad och positiv röst kombinerat med gott humör och stort engagemang krävs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina erfarenheter Vi söker dig som har:
minst gymnasiekompetens. Högskoleexamen inom kommunikation, kvalitet, systemförvaltning eller motsvarande är meriterande
erfarenhet från arbete inom kundservice är ett krav
hög IT-mognad då du arbetar i många IT-baserade system
erfarenhet av arbete med verksamhetssystem/IT är meriterande, liksom erfarenhet av kvalitetsarbete
mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval under rekryteringsprocessen.
Vilka är VA SYD?
VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.
Vi vill hjälpa till att rädda världen genom våra sex mål: Vara klimatneutralt och energipositivt år 2030
Produktifiera och ha nyttiggjort restprodukter år 2025
Vara en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer år 2025
Leda utvecklingen för hög vattenkvalitet till rekreation och dricksvatten år 2025
Uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund år 2030
Inspirera och ha aktiverat alla kunder för en bättre miljö år 2025
Övrig information På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. Vi har tagit bort det personliga brevet från vår process och ber dig istället att kortfattat motivera varför du söker jobbet och besvara några urvalsfrågor som utgår från kraven i rollen. På så sätt sparar vi både din och vår tid genom att det blir tydligt för dig vad du ska fokusera på, och vi kan matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval.
VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.
På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159