OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.
Om jobbet
På vårt digitala kontor möter vi kunder som föredrar service och rådgivning via telefon eller dator. Det digitala teamet som finns på vårt huvudkontor i Vänersborg, ger service åt kunder över hela länet. Då vi hela tiden strävar mot att svara upp mot våra kunders behov och förväntningar finns möjlighet att utvecklas i denna roll mot att även arbeta med privatrådgivning.
Arbetsuppgifter
• Bedriva kundtjänstarbete inom ramen för mottagen bankverksamhet
• Expediera ärenden
• Erbjuda bästa möjliga service till befintliga och nya kunder
• Identifiera potential i kundens affär med Länsförsäkringar
• Boka in kunder för rådgivning
• Vägleda kunden till rätt kanal
• På sikt kunna jobba med privatrådgivning
Vem är du?
I denna roll krävs att du har gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi samt att du är väl förtrogen med Officeprogrammen. Meriterande är om du har bankerfarenhet och ekonomisk utbildning på högskolenivå. Swedsec och/eller bolånelicens är mycket meriterande.
Eftersom hög kundnöjdhet är ett av våra viktigaste mål behöver du ha goda sociala färdigheter och brinna för att ge god service. För att hålla hög kvalitet krävs att du är strukturerad, ansvarsfull och noggrann. Du bör som person vara stabil och kunna fungera professionellt även under upplevd press. Viktigt också att du tycker om att bidra till utveckling av verksamheten och att du har ett affärsmässigt tänk
Mer information
Tjänsten är heltid och visstid till 2023-11-30. Vi tillämpar löpande urval varför vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan snarast möjligt.
Kontakt:
Meléne Ljungberg, Chef Digitala kontoret: 0521-27 30 64
Roger Rönnerhag, HR-specialist 0521-27 30 26
Facklig företrädare, FORENA, Karin Eriksson-Gustavsson: 0521-273074
Sista ansökningsdag: 2022-10-16
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Häregård / Kommunikationschef
033-17 15 22
E-Mail
kerstin.haregard@lansforsakringar.se
Emilio Salvadores (FTF)
0521-27 32 17
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
Katrin Lorentzon, Försäljningsansvarig Privatmarknad
Tel: 0321-53 17 12, Mobil: 070-605 17 12
Mail: katrin.lorentzon@lansforsakringar.se
Leif Drugge, FTF
033-17 15 68
Mail: Leif.drugge@lansforsakringar.se
Jim Rolfsson, Gruppchef
Tel. 033-20 79 69, Mobil. 072-700 79 69