OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 14071
Till Lycksele, söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service som underlättar deras vardag. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt – varhelst och närhelst det passar dem.
Välkommen till ett litet team med stort hjärta för vår lokala marknad, Lycksele med omnejd! På kontoret i Lycksele är vi ett glatt sammansvetsat gäng på som jobbar med rådgivning till privatpersoner.
Om tjänsten
Som Kundrådgivare är du ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa positiva kundupplevelser, underlätta för kunderna och hitta affärsmöjligheter. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på hitta sälj- och servicemöjligheter i kundsamtalet, och vid behov säkerställa att kunden får träffa Privatrådgivare eller Företagsrådgivare för att bidra till långsiktiga kundrelationer.
* Utifrån kundernas behov aktivt se till att de erbjuds våra olika tjänster, produkter och kanaler.
Tjänsten är en timanställning med placering i Lycksele.
Vem du är
Samarbete, Ägarskap, Passion, Mod. Det här är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.
Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor.
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidra till ett öppet och positivt klimat.
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden.
* Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är SwedSec-licensierad.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast den 13/11/2022. Intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Om du vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Peter Persson på 010-1564793 eller peter.persson@nordea.se.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.