OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Drivs du av att ge topp-service till kund, och vill du vara med på Vattenfalls resa mot ett fossilfritt liv inom en generation? Till Vattenfall Eldistribution söker vi nu två kundrådgivare till nätkundservice i Jokkmokk!
Din roll som kundrådgivare
I rollen som kundrådgivare kommer du ansvara för att ge våra kunder snabb och professionell service både via telefon och ärenden. I samarbete med dina kollegor förväntas du ge rådgivning och återkoppling för en förbättrad elnätsleverans med fokus på kvalitet och kundnöjdhet. Dina främsta verktyg är telefon, mail och kundhanteringssystem.
Vidare kommer du att:
Ge god service i vanligt förekommande elnätsärenden
Arbeta med både inkommande och utgående samtal
Hantera fakturering och ersättningar till kund
Arbeta med kravhantering
Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter
Du förväntas även att aktivt delta i förbättringsarbeten gällande arbetsuppgifter och arbetsmiljö inom verksamheten.
Dina kvalifikationer som kundrådgivare
Gymnasial utbildning
Erfarenhet av serviceyrke, helst kundservice eller call-center
Erfarenhet av CRM-system
Svenska och engelska i tal och skrift.
Det är även meriterande om du
arbetat med SAP
talar och skriver fler språk än svenska och engelska
Vi ser att du som person är servicemedveten och på ett självständigt sätt kan bemöta kunden. Då jobbet stundtals kan vara stressigt är du stabil och kan hantera mer pressade situationer. Vi tror också att du är kommunikativ i både tal och skrift, och har en lyhördhet mot kundens behov. Självklart är du även en teamplayer med god samarbetsförmåga med både ditt eget team som övriga kollegor på Vattenfall.
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.
Övrig information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Ann-Sofie Nordwall 073-079 57 11. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Anders Nielsen 0700786840
Fackliga representanter för denna tjänst är Eva Jirhem, Ledarna, Ann-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.
Befattning: Kundrådgivare
Placeringsort: Jokkmokk
Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan senast 21 februari!
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till ungefär 900 000 privat- och företagskunder. Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.