OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval. www.vasyd.se
Gillar du att ge kundservice och är duktig på administration? Då ska du läsa vidare!
Det här handlar jobbet om
Vi söker dig som brinner för god service, att sätta kunden i centrum och ge ett gott bemötande. Du jobbar på Kundserviceavdelningen med inriktning på vattenmätare, och arbetar lika mycket med kundkontakt som med administrativa uppgifter i våra tekniska system. Kundkontakten innebär att besvara kunders frågor om mätare och fakturor, att boka in mätarbyten och mycket mer. Det administrativa arbetet innebär att läsa in olika filer, att skicka brev, att korrigera fel och att utreda frågetecken. Du blir på många sätt VA SYDs ansikte utåt eftersom samtalet med dig ofta är första kontakten för den som vänder sig till VA SYD. Uppdraget kräver stor flexibilitet och kapacitet i utförandet av arbetsuppgifterna. Du ska trivas i en miljö med kontinuerlig utveckling och förändring.
Vi erbjuder
Vi är ett roligt och härligt team av kollegor! Du kommer till en arbetsplats som har en bra och vänlig stämning. Tempot hos oss är stundtals högt och problemlösning är en del av vår vardag. Kundserviceteamet jobbar idag väldigt nära varandra och för att du ska trivas måste du också ha inställningen att ni alla hjälps åt och jobbar för nöjda kunder. Vi ställer upp för varandra och uppskattar gemenskapen på arbetsplatsen.
Vem är du?
Du gillar att ge service, är självgående, tycker om att samarbeta med andra och skapar förtroende. Du är strukturerad, noggrann och har förmåga att prioritera. Du är engagerad, lyhörd, social och tydlig i din kommunikation. Du känner dig säker i kontakt med kund och är orädd och nyfiken. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är stresstålig. En glad och positiv röst kombinerat med gott humör och stort engagemang krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av kundservice.
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och god IT-vana
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Kontakt
Frågor om tjänsten: Enhetschef VA SYD, Helena Ström, 040-635 03 73
Rekryteringsansvarig: Chefspoolen, Sofie von Homeyer, 0709-24 87 98
Anställningens omfattning
Anställningsform: Visstid med omgående start tom 2021-12-31 (kan eventuellt förlängas)
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 08.00-16.30. Flex tillämpas när det finns möjlighet.
Ansökan
Välkommen med din ansökan!
Du ansöker via ”Ansök” nedan. OBS! Senast den 14 juni 2021.
Vilka är VA SYD?
VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.
Vi vill hjälpa till att rädda världen genom våra sex mål:
• Vara klimatneutralt och energipositivt år 2030
• Produktifiera och ha nyttiggjort restprodukter år 2025
• Vara en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer år 2025
• Leda utvecklingen för hög vattenkvalitet till rekreation och dricksvatten år 2025
• Uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund år 2030
• Inspirera och ha aktiverat alla kunder för en bättre miljö år 2025
Övrig information
På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande och följa GDPR ber vi dig ansöka online och inte via e-post eller pappersformat.