Kundreklamationsadministratör till Munters

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling. Genom innovativ teknik skapar våra experter ett perfekt klimat för kunder i de flesta branscher. Våra största kunder finns bland livsmedelsföretag, läkemedelsbolag, jordbruk och datacenter. Munters har varit banbrytande inom området luftmiljö och klimatkontroll sedan företaget grundades 1955. Idag sker tillverkning, försäljning och service i fler än 30 länder av våra omkring 3 500 medarbetare. Munters Group AB (MTRS) är börsnoterade på Nasdaq Stockholm och omsätter drygt 7 miljarder SEK (år 2019). För mer information om Munters, besök gärna www.munters.com.

Dina arbetsuppgifter
Är du en duktig problemlösare som trivs i en samordnande roll? Då kanske vi har en spännande tjänst för dig som kundreklamationsadministratör på Munters i Tobo! Läs mer om tjänsten nedan.

Som kundreklamationsadministratör på Munters tillhör du avdelningen för kvalitet, miljö och arbetsmiljö och ansvarar för hanteringen av kundreklamationer. Du granskar reklamationen, frågar om mer information om det behövs och tar beslut kring hur ärendet ska hanteras vidare. I detta ingår bland annat att göra krediteringar samt hantera försäkringsärenden. Du har mycket kontakt med dina kollegor på avdelningen, produktionsteknik och produktionen för att ni tillsammans ska kunna göra rätt bedömningar. En stor del av kommunikationen sker skriftligt och ofta på engelska, där du både tar in stora mängder information och själv formulerar dig i skrift.

Din profil
Till denna roll söker vi dig som har erfarenhet av arbete med kundreklamationer och har ett utpräglat servicetänk. Vi ser gärna att du har arbetat med kvalitetsfrågor tidigare och känner dig hemma inom en producerande verksamhet. Har du även teknisk bakgrund, inom exempelvis produktionsteknik, el eller ritningsläsning, ser vi det som meriterande. Det är viktigt att du på ett tydligt sätt kan kommunicera på såväl engelska som svenska i skrift samt är van att ha kundkontakt.

Vi söker dig som trivs i en samordnande roll där du har många kontaktytor såväl inom organisationen som utanför. Du driver ditt eget arbete framåt och har inga problem att arbeta mot tydligt uppsatta deadlines, samtidigt som du aldrig tummar på kvaliteten. Där andra ser problem ser du lösningar och du är alltid mån om att ge kunderna bästa möjliga service.

Uppdraget startar omgående och sträcker sig över hela 2022 med chans till förlängning. Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag på Munters.

Ansökan
Är du tillgänglig omgående och känner att det här är helt rätt tjänst för dig? Vad kul! Då ser vi fram emot att läsa din ansökan. Ansöker gör du via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast 2022-04-03. Vid frågor kring tjänsten kontakta Josefine Hjelte på 073-351 27 50 alternativt josefine.hjelte@clwork.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Uppland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024