Kundrelationsamordnare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Karlstads Bostads AB, KBAB, ägs av Karlstads kommun. Vi äger och förvaltar cirka 7 500 lägenheter och lokaler i Karlstad. Vi är cirka 130 medarbetare som arbetar efter visionen ”Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna”. Förutom professionalism, delaktighet och engagemang värdesätter vi jämställdhet och mångfald och de kvaliteter det tillför arbetslivet.



Beskrivning

KBAB söker tre kundrelationsamordnare till avdelningen Marknad och kund.

Trivs du i en social roll där du arbetar för att skapa och bibehålla trygghet och trivsel i alla våra områden? Då kan detta vara ett jobb för dig!

Avdelningen Marknad och kunds uppdrag är att marknadsföra och hyra ut hyresobjekt, stärka företagets varumärke och att stötta förvaltningen i att vårda kundrelationer. Avdelningen hanterar också bostadssociala frågor såsom förebyggande och hanteringar av störningar samt planering och genomförande av trivsel- och trygghetsskapande hyresgästaktiviteter.

Arbetsuppgifter

Som kundrelationsamordnare hos oss få du ett omväxlande arbete där arbetsuppgifterna är av såväl operativ som strategisk karaktär. Du kommer att arbeta med fokus på trivsel och trygghet i alla våra bostadsområden.

Trivsel och trygghet handlar om att känna sig hemma, att känna igen och lita på sina grannar och känna sig säker. I ett tryggt och trivsamt område hjälps grannar åt och tar hand om varandra och området. En viktig del i uppdraget är därför att skapa och bibehålla goda relationer mellan hyresgäster och KBAB och hyresgästerna sinsemellan.

I arbetsuppgifterna ingår att driva och genomföra hyresgästaktiviteter tillsammans med bovärdar och externa aktörer. Det kan exempelvis handla om områdesträffar. I din roll kommer du även stötta hyresgästerna med information gällande kontaktvägar till övriga funktioner hos oss eller externa parter som hyresgästen kan behöva komma i kontakt med. Du kommer arbeta både långsiktigt och förebyggande för att minska störningar i våra bostadsområden tillsammans med bovärdsteamen samt vår bostadssociala grupp.

I uppdraget ingår en stor variation av arbetsuppgifter, det är därför viktigt att du trivs i en omväxlande roll där sociala kontakter är en stor del av din arbetsdag. Du kommer att ha en viktig funktion gällande välkomnande av nya hyresgäster hos oss, och därigenom även träffa potentiella hyresgäster genom att hålla i visningar inför uthyrning av lägenheter.

Kvalifikationer

Som kundrelationsamordnare behöver du ha god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete då det är viktigt att du bygger strukturer som andra kan arbeta utifrån. Du tar självständigt ansvar för de arbetsuppgifter som ingår i din roll, där du även ser till de gemensamma målen för verksamheten.  Det krävs att du har mycket god förmåga att kommunicera med olika människor, du kan anpassa din kommunikation efter situation och mottagare. Att samarbeta med andra ser du som en självklarhet, du har god samarbetsförmåga och agerar på ett sätt som bidrar till helheten. Du har förmåga att identifiera och utveckla relationer samt göra gruppens arbetsuppgifter och mål tydliga. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot beteendevetenskap, socialt eller pedagogiskt arbete alternativt en bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet från likande arbetsuppgifter. Utöver ovan krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Du har mycket goda datorkunskaper samt stor vana av digitala arbetssätt. Arbete på kvällstid kan förekomma. Körkort B är ett krav för tjänsten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

flödesägare trygghets- och plusboende Barbro Nilsson
054-540 75 92
koordinator Annica Karlsson
054-540 74 51
Koordinator/verksamhetsutvecklare Gunnar Persson
054-540 74 56
koordinator Nisse Ström
054-540 74 54
energijägare Anders Björbole
054-540 74 73
koordinator Benny Flodin
054-540 74 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads Bostads AB
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 11 april 2022

Besöksadress

Norra Strandgatan 13
Karlstad

Postadress

Box 1505
Karlstad, 65121

Liknande jobb


Fritidskonsulent

Fritidskonsulent

18 november 2024

Idrottskonsulent till Fritidsbanken

13 november 2024

Platsansvarig – Fritidsbanken i Vetlanda

Platsansvarig – Fritidsbanken i Vetlanda

1 november 2024

Fritidssamordnare, vikariat

Fritidssamordnare, vikariat

21 oktober 2024