OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
Avdelningen kundvård är en nystartad grupp med syfte att öka kundkontakten och med det övergripande målet att förbättra kundupplevelsen. Med fler kundinsikter vill vi hålla jämn takt med kunderna och deras nya behov.
Ökad takt i omställningen till ett mer hållbart samhälle driver på elektrifieringen. Kundernas frågor blir allt fler och mer komplexa än tidigare. I rollen som kundrelationsansvarig Stora Företag, arbetar du med Göteborg Energi Nät ABs (GENAB) största företagskunder och viktigaste intressenter. Genom en nära relation med kunden identifierar du hens behov och uppmärksammar möjligheter som skapar värde för både kunden, GENAB och staden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden
Utvecklar långsiktiga relationer med GENABs största företagskunder och viktigaste intressenter.
Övergripande kunna rådgöra med kunden kring bästa tekniska lösning för gemensam nytta.
Skapa partnerskap och samarbeten tillsammans med kunderna i gemensamma frågor. T.ex. nätutbyggnad och flexibilitetstjänster för elsystemet.
Bearbetar kunderna efter framtagen plan och löpande prioritering
Håller kunderna informerade och agerar proaktivt
Sammanställer och förmedlar kundinsikter från segmentet för ständiga förbättringar av verksamheten
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på ett av dotterbolagen inom koncernen Göteborg Energi, Göteborg Energi Nät AB (GENAB). GENAB transporterar el till 260 000 kundanläggningar inom Göteborgs kommun. Vi på Göteborg Energi Elnät är en viktig möjliggörare för att stötta denna omställning för alla som vill leva och verka i vår fina stad. Göteborg Energi ägs av Göteborgs Stad vilket innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Du kommer att tillhöra avdelningen Kundvård. Din närmsta chef blir Robert.
- För mig som chef är det viktigt att skapa bästa möjliga förutsättningar för både individen och gruppen att förbättra upplevelsen för våra kunder. Det är viktigt att mina medarbetare tar egna initiativ och har ett eget driv till att vilja genomföra förändring baserat på nya kundinsikter. För att lyckas krävs tydlig prioritering och kommunikation. Tillsammans skapar vi en positiv atmosfär och ett engagemang som smittar av sig. Det ska vara roligt att gå till jobbet!
Vill du veta mer om Robert är du välkommen att läsa mer i hans profil på Linkedin.
Vad du kan
Du kommer att arbeta för att vi blir en ännu bättre partner till nya och befintliga kunder. Därav ser vi att du som söker har minst fem års erfarenhet av systematisk kundbearbetning och rådgivning mot stora företagskunder. Du trivs i en miljö där du får möjlighet att arbeta strukturerat och självgående. Du jobbar nära våra kunder och kan agera flexibelt och lyhört när situationen så kräver. Du arbetar kommunikativt och lägger stort fokus vid att skapa och bibehålla långsiktiga relationer. Vidare har du ett stort intresse, kunskap och engagemang för att förstå och vilja delta i den utvecklingen som sker inom energiområdet. Då rollen innebär tät kundkontakt är det viktigt att du besitter stor social kompetens och värdesätter ett gott samarbetsklimat.
För att kunna landa rätt i rollen krävs förkunskaper i form av en relevant akademisk examen (120 p, 180 HP) med inriktning mot ekonomi, marknad eller teknik. Alternativt har du relevant arbetserfarenhet eller kompetens som bedöms likvärdig. Vidare har du god erfarenhet av att utveckla tekniska helhetslösningar inom energisektorn. Kunskaper inom elkraft och anläggningsprojekt eller motsvarande inom fjärrvärme/gas är meriterande.
Som anställd hos oss på Göteborg Energi kan du räknamed en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du fina möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss
Göteborg Energi präglas av öppenhet och respekt för olikheter men också goda värderingar, hög miljömedvetenhet och stark vilja att lyckas. Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
Låter det här som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Urval kommer att ske löpande, skicka oss därför gärna din ansökan redan idag.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.