Kundrelationschef

Kundrelationschef

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.


Jobbeskrivning
Släpp loss dina superkrafter – för en fossilfri framtid! Vi har en gemensam vilja att driva mot morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät, och vi behöver dig för att nå dit!
Vi söker nu sju stycken Kundrelationschefer till avdelningen Kundrelationer Privat/SME inom Vattenfall Eldistribution. Avdelningen går in i en ny organisationsstruktur den 1 januari, 2023 och för rätt person finns möjligheten att få vara med på en spännande tillväxtresa. Vi söker drivna ledare till följande grupper:
Chef Kundrelationer Avbrott
Gruppen ansvarar primärt för gränssnittet mot våra kunder vid strömavbrott. Gruppen är skiftgående och tillgänglig för kund dygnet-runt 24/7/365. Välkommen att ta dig an utmaningen att fylla vår felanmälantjänst med genuint kundvärde.
Chef Kundrelationer Anslutning
Gruppen ansvarar primärt för gränssnittet mot våra kunder som vill ansluta sig till elnätet. Välkommen att ta dig an utmaningen att hälsa nya kunder välkomna till oss på bästa tänkbara sätt.
Chef Kundrelationer Mikroproduktion
Gruppen ansvarar primärt för gränssnittet mot våra kunder som vill ställa om och producera egen el. Välkommen att ta dig an utmaningen att vara mitt i hetluften och säkra att vi möter kundförväntan på en hett eftertraktad tjänst.
Chef Kundrelationer Avtal, Flytt och Faktura
Gruppen ansvarar primärt för avtal, flytt och fakturafrågor som våra kunder har. Välkommen att ta dig an utmaningen att fortsätta vår förbättringsresa att hjälpa våra kunder i vardagen.
Chef Operativ styrning & incidenthantering
Gruppen ansvarar för styrning av operativ verksamhet och prioriterar våra kundinflöden utifrån ledtid, kund- och affärspåverkan. Välkommen att anta utmaningen att styra en fartfylld verksamhet med dagliga incidenter. Ditt uppdrag är att fatta snabba beslut för att minimera kundpåverkan samtidigt som du själv bevarar lugnet.
Chef Kundutveckling & Digitala kanaler
Gruppen ansvarar för kundutveckling och möter våra kunder primärt i våra digitala kanaler. Du ansvarar också för relationen till våra externa samarbetspartners. Välkommen att ta dig an utmaningen att ta vårt kundbemötande till nya nivåer.
Chef Kundrelationer Teknisk Utredning
Gruppen ansvarar primärt för att hantera våra mest komplexa tekniska kundutredningar, ledningsanvisning och avtal med entreprenörer. Välkommen att ta dig an utmaningen att bygga upp en verksamhet som kommer att bidra till att starkt förbättra kundupplevelsen.
Som Kundrelationschef för någon av grupperna ansvarar du för daglig operativ verksamhet med siktet inställt på att ge bästa möjliga service till Eldistributions ca 900 000 kunder i första kontakt, med hög kvalitet och kundnöjdhet. Du ansvarar även för att driva ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde i syfte att öka kundnöjdheten, effektivisera våra flöden och hjälpa våra kunder rätt i organisationen
Du är en del av Kundrelationer Privat/SMEs ledningsgrupp och leder ca 15 direktrapporterande medarbetare. Inom avdelningen har du kollegor som arbetar med hela kundlivscykeln – från det att kunden blir kund hos oss tills det att avtalet sägs upp.
Avdelningens medarbetare uppgår till drygt 120 personer och finns på flera orter i Sverige.
Du rapporterar till avdelningschef Kundrelationer Privat/SME.


Kravspecifikation
Din erfarenhet
Vi ser att du har en akademisk examen på universitetsnivå och minst 3 års ledarerfarenhet.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från energibranschen, CX eller genuint kundstyrda organisationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med att utveckla kunderbjudanden, kundservice eller elnätsverksamhet
Vidare ser vi det som positivt att du har erfarenhet av att leda verksamhet och människor i förändring.
Du kommunicerar på svenska obehindrat i tal och skrift.

Du som person
Vi söker en resultat- och förändringsorienterad person med förmåga att inspirera och driva värdeskapande utveckling i en många gånger fartfylld verksamhet. Du ser vikten av aktiv processutveckling, ständiga förbättringar och att driva och implementera innovation som en naturlig och integrerad del av din vardag.
Vi söker en person som utövar ett aktivt och engagerat ledarskap.
Du är trygg med att agera under osäkra förhållanden och inger lugn i daglig operativ verksamhet.
Din förmåga att arbeta gränsöverskridande är hög och du kan aktivt bidra i att driva gemensamma frågor i ledningsgruppen.
Som person är du jordnära, prestigelös och har en positiv attityd.
Dina kontaktytor i rollen är många vilket kräver god förmåga att skapa förtroende, samarbeta och bygga förståelse för att nå resultat.



Ytterligare information
Vi erbjuder dig
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god och inkluderande arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör - och arbetsmiljöfrågor och säkerheten står alltid i centrum. Mer information om att jobba på Vattenfall hittar du här: https://corporate.vattenfall.se/jobba-hos-oss/vattenfall-som-arbetsgivare/mangfald/
Övrig information
För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Anna Mansson, 070 399 36 10. För frågor kring processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Elnoosh Farhoudfar, 0730 60 25 49.
Fackliga representanter är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.
Placeringsort:
Chef Kundrelationer Avbrott - Trollhättan
Chef Kundrelationer Anslutning – Solna, Trollhättan
Chef Kundrelationer Mikroproduktion – Solna, Jokkmokk, Umeå
Chef Kundrelationer Avtal, Flytt och Faktura – Jokkmokk, Umeå
Chef Operativ styrning & incidenthantering – Solna, Trollhättan, Umeå

Kontaktpersoner på detta företaget

Jonas Emanuelsson
076-001 73 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättan Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Besöksadress

Theres Svenssons gata 10
None

Postadress

Theres Svenssons gata 10
Göteborg, 41755

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024