Kundreskontra Norden till Elfa i Malmö

Kundreskontra Norden till Elfa i Malmö

Arbetsbeskrivning

Varför det här är något för dig!

För att du verkligen gillar (älskar?) det här jobbet och är sjukt duktig på det dessutom! Du går till jobbet varje dag för att du vill, trivs och har ett starkt utbyte med dina kollegor. Det är dessutom en komplex roll med fler parametrar än vid en första anblick, vilket sätter dig i förarsätet för både dina arbetsuppgifter och din egen utveckling. Du får även utlopp för din mycket kommunikativa sida, vilket ger dig en extra boost i vardagen. DU som person är viktig här, för teamet har en stark samhörighet och trivsel vilket du kommer att bidra till!



Vilka är Elfa då?

Elfa erbjuder förvaringssystem som kan anpassas efter människors individuella behov genom hela livet. I Elfas produktportfölj ingår bland annat måttanpassade skjutdörrar och vägghängda eller fristående förvaringslösningar - allt i hållbar, funktionell design av högsta kvalitet.
Företaget grundades 1948 och ägs sedan 1999 av The Container Store, USA:s största detaljhandelskedja för förvaringsprodukter. The Container Store är börsnoterat på New York-börsen. Elfa har tre fabriker och sju säljbolag i Europa. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Läs mer om Elfa, deras hållbarhetsarbete och kärnvärderingar här (https://elfa.com/sv-se/om-oss).

Utveckla din kompetens och erfarenhet hos Elfa

Rollen som ansvarig för kundreskontra Norden innebär primärt att ansvara för de nordiska länderna. Den internationella kontakten och kontexten du befinner dig i gör att du möter på nya kulturer och får utveckla dig i det engelska språket. Dessutom arbetar Elfa utefter korta deadlines och rapporteringstider som stärker teamsamarbetet ytterligare. Du arbetar bland annat i M3 och här är rapporter uppdaterade varje dag! Din roll kommer bland annat att innefatta:

Kundreskontra

- Inbetalningar från kunder (dagligen automatiska och manuella)
- Påminnelsehantering
- HB-avstämning
- Kunddata uppdaterad (limiter och legal info från Syna)
- Ordersläpp
- Manuella och IC fakturering




Bankavstämning

- Bankavstämning löpande samt månadsavstämning (första arbetsdagen innan 12:00)



Övrig Support

- Månads- kvartals- och årsbokslut
- Ta fram material vid SOX- och Revisionsgranskningar
- Behjälplig vid Budget och prognosarbete
- Vid behov vara delaktig i projekt för de nordiska länderna




Vad du behöver ha med dig in i rollen på Elfa

Först och främst - Du och dina personliga egenskaper är viktiga! Elfa lägger stor vikt vid att deras kunder har det bra. Därför kommer proaktiviteten, initiativförmågan samt ditt självledarskap mycket väl till pass i den här rollen. I en kontext där saker kan hända fort och deadlines avlöser varandra ger det en extra go känsla i magen över att kunna prioritera och hantera situationer som uppstår på ett lösningsorienterat vis - vilket ju är något du är expert på! Du är inte personen som sitter och väntar på svaret, du finner det på egen hand.

Du har några års erfarenhet av en liknande roll på kundreskontra sedan tidigare, med fördel från en internationell/nordisk kontext. Den här erfarenheten gör att du snabbt kan sätta dig in i Elfas organisation och kultur. Ett plus är att du har arbetat i M3 sedan tidigare samt har arbetat med löpande redovisning och därmed kan vara behjälplig även där.

Vi hoppas att vi fångat ditt intresse och ser fram emot din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Snarast, enligt överenskommelse

Plats: Centrala Malmö

Anställningsform: Detta uppdrag kommer att inledas som ett konsultuppdrag på 6 månader med avsikt att överrekryteras till Elfa (behovet är långsiktigt).

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Elfas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Therese och A-Hub (https://www.a-hub.se/), therese@a-hub.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 17 mars 2022

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2024