Kundreskontra till elektronikföretag

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Accounts Receivable/Kundreskontra MultiMind Bemanning söker för kunds räkning en Financial Assistant inom kundreskontra. Kunden är ett framgångsrikt internationellt företag inom elektronikbranschen. Företaget ligger i framkant i den digitala utvecklingen och är världsledande med sina innovativt designade produkter. Företaget har sin verksamhet i större delen av världen och är just nu inne i en expansiv och spännande fas. Du skulle jobba på det nordiska huvudkontoret i Stockholm. Tjänsten är ett uthyrningsuppdrag på inledningsvis i sex månader med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och innefattar hantering av leverantörsreskontra. Detta innebär i huvudsak att registrera och bokföra fakturor i affärssystemet SAP. Vidare kommer du att ha uppföljning på fakturorna och du kommer att jobba mot olika deadlines. Du kommer att vara involverad vid månadsbokslut. Du kommer även ingå i olika projekt inom den finansiella avdelningen. Som Financial Assistant har man ett regelbundet samarbete med finans-, marknadsförings- och säljavdelningen.   Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund inom ekonomi samt har arbetslivserfarenhet inom både kund- och leverantörsreskontra. Du behärskar även de grundläggande redovisningsprinciperna. Du är flytande i både tal och skrift i svenska samt engelska. Talar du eller behärskar något annat nordiskt språk är det en stor merit. Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP ser vi det som en fördel. Det är däremot ett krav att du har jobbat med något större affärssystem. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i internationell miljö. Som person är du strukturerad och noggrann. Du har en positiv attityd och inspireras av ett högt tempo då vi ställer höga krav på att du är flexibel och bra på att kommunicera. Vi värdesätter om du är analytisk, kvalitetsmedveten och drivande. Urvalsarbetet sker kontinuerligt, för att stärka dina chanser rekommenderar vi att du skickar in din ansökan snarast möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Hallgren
+46 8216720
Linda Hedbom
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 46
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Sebastian Vesterlund
+46 8 21 67 26
Linda Hedbom
+46 8 21 67 44

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


21 november 2024