Kundreskontra till ett konsumentvarobolag

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Accounts Receivable/Kundreskontra till världsledande företag i FMCG-branschen

MultiMind Bemanning söker för kunds räkning en svensktalande ekonomiassistent till ett framgångsrikt internationellt företag i konsumentvarubranschen. Företaget är amerikanskt och har verksamhet över hela världen. Tjänsten är förlagd till företagets nordiska kontor i Stockholm.

Som Ekonomiassistent och representant för kundreskontran arbetar du med att bevaka och följa upp betalningar för de produkter som levereras till företagets svenska och finska kunder. Du analyserar aktuella ärenden och vidtar åtgärder (upprättar betalningsplaner o.s.v.) vid behov.
I det dagliga arbetet ingår att identifiera obetalda fakturor, bevaka betalningar, hantera räntefakturor samt boka betalningar i företagets affärssystem. Rollen omfattar många sociala kontaktytor, både internt på företaget och externt med företagets kunder. Du besvarar bland annat frågor kring fakturor samt följer upp betalningsplaner och åtgärder kring försenade betalningar. 

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning inom ekonomi och/eller erfarenhet av enklare ekonomiarbete sedan tidigare. Har du en högre utbildning inom ekonomi är detta en fördel, men inget krav. Framför allt söker vi dig som har intresse för rollen och viljan att lära. Vi tror att du besitter en god analytisk förmåga samt har sinne för siffror. Utöver detta är du noggrann i ditt arbetssätt och kan kommunicera med kunder på ett tydligt och professionellt sätt. Du är service minded och tycker om att hantera sociala kontakter i ditt arbete. För rollen krävs goda kunskaper i MS Officepaketet, särskilt i Excel. Har du arbetat med affärssystemet SAP tidigare är detta en merit.

I rollen arbetar du främst gentemot den svenska marknaden – det är därför ett krav att du kan kommunicera obehindrat på svenska. Då företagets koncernspråk är engelska behöver du också goda kunskaper i det engelska språket, både i tal och i skrift.

Då urvalsarbetet för denna tjänst sker kontinuerligt rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.

Vi erbjuder ett spännande arbete i en internationell miljö. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Hallgren
+46 8216720
Linda Hedbom
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 46
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Sebastian Vesterlund
+46 8 21 67 26
Linda Hedbom
+46 8 21 67 44

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


21 november 2024