Kundreskontraansvarig med goda engelskkunskaper

Arbetsbeskrivning

Huawei Technologies Sweden AB Presentation Är du ekonomiassistent med mycket goda engelskkunskaper och som dessutom trivs med att arbeta i team? Då kan du vara den vi söker till ett spännande konsultuppdrag som kundreskontraansvarig på det internationella bolaget Huawei Technologies Sweden AB. Uppdraget som är på heltid, ska tillsättas omgående och sträcker sig inledningsvis till april 2009. Din arbetsplats kommer under uppdraget att vara Huaweis kontor i Kista. Intervjuer sker löpande och kan leda till andra liknande uppdrag, sänd därför in din ansökan redan idag. Huawei är ett av de världsledande och snabbast växande företagen inom telekombranschen. Besök gärna www.huawei.com för mer information om verksamheten. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Ditt arbete hos oss leder till ett omfattande och eftertraktat CV, som passar för både nationella och internationella karriärer. Som anställd erbjuds du en introduktionsutbildning samt ett varierat utbildningsprogram hos till exempel Företagsekonomiska Institutet och du kan på så vis ytterligare investera i din karriär och yrkesroll. Din anställning på Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen (före detta HTF) och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Arbetsuppgifter Under uppdraget kommer du att ansvara för kundreskontran vilket bland annat innefattar bokföring, hantering av fordringar och kundanalyser. Utöver detta kommer du även att dokumentera bokföringsmaterial och sammanställa månatliga finansrapporter. Det ingår även i din roll att upprätthålla ett nära samarbete med Huaweis övriga avdelningar. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har adekvat eftergymnasial ekonomiutbildning samt 2-3 års erfarenhet av arbete som kundreskontraansvarig. Samtidigt som du har erfarenhet inom området ser du detta uppdrag som en möjlighet att utveckla dina kunskaper ytterligare. Huawei är ett internationellt bolag och denna tjänst kräver därför att du kommunicerar flytande på engelska, i både tal och skrift. Du är en van användare av Office-paketet och du har tidigare arbetat i något större ekonomisystem. Dina personliga egenskaper är av stor vikt. För att lyckas i rollen som kundreskontraansvarig måste du vara driftig och självständig samt har en god samarbetsförmåga. Vidare tycker du om att arbeta med många kontaktytor och har en hög social närvaro. Förmåner Träningsbidrag, sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang såsom seminarier och konsultträffar. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Sammanfattning

Postadress

Gustav III:s Boulevard 50
Solna, 16974

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024