OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig erfarna ekonom som tidigare har arbetat med kundreskontra och vill vara med och bygga upp en fungerande kundreskontraprocess samt förbättra rutiner runt ordrar och kunder i en internationell organisation.
Är du en person som motiveras av att utveckla mot förbättring i såväl affärssystem som med interna processer? Missa då inte den här möjligheten! Vår kund är ett spännande bolag i centrala Uppsala som ligger i framkant inom läkemedelsindustrin.
Vi erbjuder dig en anställning som ekonomikonsult hos oss på Randstad Finance, alternativt har du eget bolag och vill gå in på detta uppdrag som underleverantör. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå minst till årsskiftet.
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Följa upp inkommande ordrar, både från kommersiella externa kunder och koncerninterna kunder
Vara med och bygga upp och förbättra processer och rutiner runt ordrar och kunder
Medverka vid implementeringen av SAP
Fakturera kunder löpande
Avstämning reskontra
Ge service till både interna och externa kunder
Påminnelser och kravhantering
Andra förekommande arbeten på en ekonomiavdelning såsom tex hjälpa till vid bokslut, analyser, utredningar mm.
I den här rollen får du möjligheten att sköta en kundreskontra och utveckla fungerande processer och rutiner samt driva dem framåt.
Arbetstider
Heltid
Kvalifikationer
Vi söker dig som har vidareutbildning inom ekonomi och har arbetat med kundreskontra och order-arbete. Du behöver ha erfarenhet av kravställning på data för orderhantering och ha varit med om att byggt upp och utvecklat processer runt order-och fakturering. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet.
Meriterande är om du har erfarenhet SAP och speciellt order to cash i SAP. Det är även meriterande om du har arbetat i en amerikansk koncern.
Det är bra om du har lätt för att lära dig nya system och att du motiveras av att utveckla både affärssystem och interna processer. Troligtvis är du en analytisk och social person som kan prata med personer på alla nivåer i organisationen och föreslå förbättringar där du ser att det behövs. Vidare är du noggrann i ditt arbete och du vill alltid leverera hög service. Som person är du trygg i dig själv, tycker om att ha en ansvarsfull roll, vill ta egna initiativ samt är van vid att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Tidigare erfarenhet krävs
Ansökan
urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Linnea Järverup, Konsultchef, linnea.jarverup@randstad.se
Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044