OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Arbetsförmedlingen: Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa. Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusentals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbetsgivare att få den kompetens de behöver. Arbetsförmedlingen har påbörjat ett omfattande och viktigt förnyelsearbete mot en modernare och lärande myndighet. Hos oss är ett fokus på självledarskap på alla nivåer viktigt. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html.
Arbetsförmedlingen är inne i en förnyelseresa där framgången vi når beror på summan av alla medarbetares insatser i vardagen. Fokus ligger på att förbättra våra resultat och därigenom vårt förtroende, och en stor del av detta är att vi satsar mycket på digitalisering av våra tjänster! Vill du bidra till vår förnyelse och framgång, är du troligen rätt person för uppdraget.
Rollen som kundresurs
Som kundresurs arbetar du som ett komplement till framförallt arbetsförmedlarna. Du kommer att stötta dem i deras vardag och även möta människor i vår direktservice. Det här är en roll för dig som trivs med att bland annat ge service och stöd i administration. Du är en självständig och en tydlig lagspelare med förmåga att leda dig själv och andra i arbetet. Som kundresurs kommer du att möta våra två kundgrupper arbetsgivare och arbetssökande. Uppföljningar och administration är återkommande inom samtliga uppdrag.
Grundläggande kvalifikationskrav
•
En gymnasieutbildning med godkända betyg
•
Erfarenhet av att möta människor och ge service
•
Goda kunskaper om arbetsmarknaden och erfarenhet av arbete i Sverige.
•
Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig bra i tal och skrift.
•
God samarbetsförmåga och relationsskapande förmåga.
•
Förmåga att prioritera och vilja att arbeta i en dynamisk och välbesökt miljö
•
Förmåga att arbeta mål- och resultatinriktat
Meriterande för rollen
•
Erfarenhet av samverkan med andra aktörer.
•
Erfarenhet av pedagogiskt, coachande arbete och/eller tjänsteförsäljning.
•
Erfarenhet av att hålla i seminarier och föreläsningar.
•
Erfarenhet av utbildning/arbete med människor från olika kulturer.
• Aktuell erfarenhet från ett serviceyrke där du möter många kunder med olika behov.
•
Språkkunskap inom Arabiska, Tigrinja, Dari eller Somaliska.
•
Körkort för personbil.
•
Kunskaper inom arbetsrätt.
Vid rekryteringen läggs stor vikt vid social kompetens och erfarenhet av och förståelse för arbetsförmedlingens kunders situation och behov.
Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningarna är på visstid under tre månader med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senaste den 28/12.
Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740