Kundresurs till Bollnäs

Kundresurs till Bollnäs

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Enheten VO arbetssökande i Gävleborg söker kundresurs inriktning kundtorg med placering i Bollnäs

Arbetsuppgifter

Som kundresurs i vårt kundtorg kommer du aktivt möta och stödja kunder i Arbetsförmedlingens självservicetjänster.

Du kommer stödja vid kundens inskrivning och övriga ärenden digitalt i syfte att kunden i framtiden självständigt kan hantera Arbetsförmedlingens digitala självservicetjänster. Grundat i en behovsbedömning kommer du upprätta kontakt med arbetsförmedlare för ärendehandläggning. I rollen ingår att följa lokala rutiner för att effektivt stödja Arbetsförmedlare i mötet med kund. I dina uppgifter ingår det även att ta emot och hantera handlingar enligt gällande regler på Arbetsförmedlingen.

Grundläggande kvalifikationskrav

Slutförd gymnasieutbildning

Minst 2-års arbetslivserfarenhet i Sverige

God förmåga i svenska i tal, skrift och läsförståelse

Kompetenskrav för rollen

Du har lätt för och är intresserad av att ta till dig ny teknik, inte minst inom det datortekniska området. Du har förmåga att på ett kreativt sätt hitta tekniklösningar på olika problem. Du kommunicerar så att budskapet ska bli tydligt och lättförståeligt. Lyssnar aktivt, är mottaglig för kundens behov och kan bemöta argument. Du får andra att känna sig respekterade. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar. Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. Styrs av etik och värderingar i avgörande situationer i arbetet.

Meriterande för rollen

God muntlig kommunikation och läsförståelse i andra språk, till exempel: engelska, albanska, arabiska, dari, franska, tyska, mongoliska, persiska, ryska, somaliska, sorani, spanska eller tigrinja Van användare av digitala tjänster

Tidigare erfarenhet av arbete som Kundresurs inom Arbetsförmedlingen

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Anställningen är en tidsbegränsad anställning på heltid, tillträde snarast och som längst t.o.m. 2020-10-31

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2020-06-07.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan och besvarar några frågor. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker.

 



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VO Arbetssökande, Region Mitt
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024