Kundresurser till Af Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen Örnsköldsvik söker medarbetare som vill arbeta som Kundresurs

Arbetsförmedlingens viktigaste uppdrag är att sammanföra arbetssökande med arbetsgivare. Vi söker nu medarbetare som vill stödja arbetsförmedlingen i detta uppdrag.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Arbetsförmedlingen Örnsköldsvik har ca 55 medarbetare i tre sektioner.. Vi söker nu medarbetare som vill arbeta som kundresurs fram till årsskiftet 2015/2016.

Arbetsuppgifter

Som kundresurs kommer du att möta våra två kundgrupper arbetsgivare och arbetssökande. Arbetet innebär arbete i med coachning av arbetssökande, stöd vid inskrivning på arbetsförmedlingen, ge tips vid jobbansökningar, hjälp vid rekryteringsträffar mellan arbetsgivare och arbetssökande. Information i grupp och individuellt. Då vi i Örnsköldsvik arbetar med ständig förbättring av vårt lokala arbete, kan kundundersökning med arbetssökande och arbetsgivare vara aktuellt.

Kompetenskrav


• Minst treårig gymnasieutbildning
• Goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst två års arbetslivserfarenhet av arbetslivserfarenhet i Sverige
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig i tal och skrift
• Goda datakunskaper
• God samarbetsförmåga
• God relationsskapande förmåga
• B-körkort

Meriterande


• God muntlig kommunikation och läsförståelse i någon eller några av språken: engelska, arabiska, somaliska eller tigrinja.
• Erfarenhet av coachande förhållningssätt.
• Erfarenhet eller utbildning i intervjuteknik
• Erfarenhet av arbete med personer som är arbetsslös eller på annat sätt i en utsatt situation.
• Goda kunskaper om det arbetsmarknadspolitiska uppdraget och om Arbetsförmedlingens verksamhet och mål.
• Lösningsorienterad
• Erfarenhet av utbildning/arbete med människor från olika kulturer
• Hög personlig mognad

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Anställning är visstid till 31/12 2015 , heltid, men kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Tillträde efter överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af 2015/284610 senast den 22 juni 2015. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Intervjuer planeras att genomföras under vecka 30.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Avtalsenlig lönesättning tillämpas
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024