Kundresurser till Arbetsförmedlingen, Skara

Kundresurser till Arbetsförmedlingen, Skara

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Delar du Arbetsförmedlingens vision - Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa? Vill du vara med och göra skillnad på riktigt?
Gillar du att ha många kundkontakter? Hos oss finns alla möjligheter!


Vilka är vi
Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte finns idag på 15 orter i landet.

Vårt uppdrag är att ge arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad service. Detta sker genom e-tjänster och personlig service via telefon men även via chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier. Vi strävar efter att fler kunder ska få sin service via webb och telefon. Målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal.

Hos oss arbetar du inte ensam, vi sitter tillsammans på avskärmade platser i kontorslandskap och kan stötta varandra i arbetet. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.
Vi har schemalagd arbetstid och våra öppettider är vardagar kl. 08.00-16.00.

Vi söker nu personer till sex stycken tjänster som Kundresurs till Skara.



Arbetsuppgifter
Du kommer att ge service och stöd till arbetssökande från hela landet. Du kommer att hjälpa kunder i deras ärenden och svara på allmänna frågor när kunder ringer till oss via telefon. Din uppgift är att informera om medborgerliga rättigheter och skyldigheter. Du ska också stödja kunder i arbetsförmedlingens digitala tjänster samt vid behov upprätta kontakt med arbetsförmedlare för ärendehandläggning.

Du är bra på att lyssna och prata med människor, ge god service och se möjligheter. Du kommer att tillämpa vårt regelverk vilket kräver att du snabbt kan ta till dig stora textmängder och förklara vad de betyder.

Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa ditt språk till olika
situationer. Du arbetar utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande.

 

Kvalifikationer
Grundläggande krav för tjänsten är att du har:

• slutförd godkänd gymnasieutbildning
• minst två års arbetslivserfarenhet i Sverige, med sammantaget arbete på minst 50% under sammanlagt två år
• goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
• van användare av digitala tjänster

 

Övriga meriter
Det är meriterande om du också har:

• erfarenhet av att arbeta med kunder på distans t.ex. via telefon
• erfarenhet av att arbeta som kundresurs på Arbetsförmedlingen


Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med
Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
• tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten.
• anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser.
• tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring.



Vem är du
Vi söker dig som har:
• kundorientering: är tillgänglig, serviceinriktad och samarbetar för att hitta flexibla lösningar, det vill säga lägger fokus på det som ger värde för kunden och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer.
• analytisk förmåga: har god förmåga att hantera komplex information, ser hur delar hänger ihop och ser din del i helheten. God förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete.
• stabilitet: lugn och stabil, behåller tron på din egen förmåga och har ett realistiskt perspektiv i pressade situationer. Behandlar människor med respekt och är tydlig med vårt uppdrag och våra erbjudanden.
• målmedvetenhet: sätter upp höga mål för dig själv utifrån organisationens behov och utmaningar. Är långsiktig, uthållig och kontinuerlig i ditt arbete att nå målen och tar ansvar för dina handlingar. Arbetar rättssäkert och skapar ordning och reda.
• kommunikativ förmåga: kommunicerar så att budskapet blir tydligt och lättförståeligt. Lyssnar aktivt, är mottaglig för kundens behov och kan bemöta argument. Får andra att känna sig respekterade.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

 

Vårt erbjudande
Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan arbetar på myndigheten. Placeringsorten är Skara.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-30 märkt med Af-2021/0088 3949. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt dina intyg som styrker att du har de kvalifikationer som tjänsten kräver; bl.a. godkänd gymnasieutbildning samt två års arbetslivserfarenhet. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

Vår rekryteringsprocess är evidensbaserad vilket medför att det förekommer arbetspsykologiska tester och flera urvalssteg i processen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Innesäljare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024