Kundresurser till Lycksele

Kundresurser till Lycksele

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen.

Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!

Till enheten kundadministration och support söker vi nu ett antal kundresurser med placering i Lycksele för tillsvidareanställning.

Enhetens uppdrag
Enheten kundadministration och support har cirka 90 medarbetare fördelade på sex sektioner och vi tillhör avdelningen Personligt Distansmöte (PDM) med cirka 1800 medarbetare. Vi finns på 17 orter runt om i landet. Vårt uppdrag är nationellt och innebär att ge arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad arbetsförmedlingsservice via olika distanskanaler. Vi erbjuder e-tjänster och personlig service främst via telefon men även via andra kanaler. Vi strävar efter att fler och fler kunder ska få sin service via webb och telefon. Målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal.

Hos oss arbetar du inte ensam, vi sitter tillsammans på avskärmade platser i kontorslandskap och kan stötta varandra i arbetet. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Inledningsvis vill vi att du arbetar från kontoret och när introduktionen är klar finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån efter överenskommelse med din chef. Vi har schemalagd arbetstid och våra öppettider för inkommande telefoni är vardagar kl. 08.00-16.00.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ge service och stöd till arbetssökande från hela landet. Du kommer att hjälpa kunder i deras ärenden och svara på allmänna frågor när kunder ringer till oss via telefon. Informera om medborgerliga rättigheter och skyldigheter. Stödja kunder i arbetsförmedlingens digitala tjänster samt vid behov upprätta kontakt med arbetsförmedlare för ärendehandläggning.

Grundläggande Kvalifikationskrav
- Slutförd godkänd gymnasieutbildning

- Minst två års arbetslivserfarenhet i Sverige

- Goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse

- Van användare av digitala tjänster 

Övriga meriter för tjänsten:

- Erfarenhet av att arbeta med kunder på distans t.ex. via telefon 

-  Erfarenhet av att arbeta som kundresurs på Arbetsförmedlingen 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier, medarbetare hos oss:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten.

- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser.

- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring. 

Vi söker dig som har:
- Kundorientering: Är tillgänglig, serviceinriktad och samarbetar för att hitta flexibla lösningar, det vill säga lägger fokus på det som ger värde för kunden och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer.

- Analytisk förmåga: Har god förmåga att hantera komplex information, ser hur delar hänger ihop och ser din del i helheten. God förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete.

- Stabilitet: Lugn och stabil, behåller tron på din egen förmåga och har ett realistiskt perspektiv i pressade situationer. Behandlar människor med respekt och är tydlig med vårt uppdrag och våra erbjudanden.

- Målmedvetenhet: Sätter upp höga mål för dig själv utifrån organisationens behov och utmaningar. Är långsiktig, uthållig och kontinuerlig i ditt arbete att nå målen och tar ansvar för dina handlingar. Arbetar rättssäkert och skapar ordning och reda.

- Kommunikativ förmåga: Kommunicerar så att budskapet blir tydligt och lättförståeligt. Lyssnar aktivt, är mottaglig för kundens behov och kan bemöta argument. Får andra att känna sig respekterade. 

Vårt erbjudande
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid men som kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi tillämpar 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Lycksele. 

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-28. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg om slutförd gymnasieutbildning samt arbetsgivarintyg/tjänstgöringsintyg som visar minst två års arbetslivserfarenhet i Sverige. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. 

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Artiklar i detta ämnet

  1. Klientifiera arbetslösa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen, VO Direkt
  • 9 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


Erfarna a-kassehandläggare

Erfarna a-kassehandläggare

13 november 2024

21 oktober 2024