OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Verksamhetsområde Direkt, Avdelningen Personligt distansmöte
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.
Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.
Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte finns idag på 15 orter runtom i landet. Vårt uppdrag är att ge arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad service. Detta sker genom e-tjänster och personlig service som vi erbjuder främst via telefon men även via chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier. Vi strävar efter att fler kunder ska få sin service via webb och telefon. Målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ge service och stöd till arbetssökande från hela landet. Du kommer att hjälpa kunder i deras ärenden och svara på allmänna frågor när kunder ringer till oss via telefon. Informera om medborgerliga rättigheter och skyldigheter. Stödja kunder i arbetsförmedlingens digitala tjänster samt vid behov upprätta kontakt med arbetsförmedlare för ärendehandläggning.
Du är bra på att lyssna och prata med människor, ge god service och se möjligheter. Du kommer att tillämpa vårt regelverk vilket kräver att du snabbt kan ta till dig stora textmängder och förklara vad de betyder. Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa ditt språk till olika situationer. Du arbetar utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande.
Hos oss arbetar du inte ensam, vi sitter tillsammans på avskärmade platser i kontorslandskap och kan stötta varandra i arbetet. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.
Kvalifikationer
- Slutförd godkänd gymnasieutbildning
- Minst två års arbetslivserfarenhet i Sverige
- Goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
- Van användare av digitala tjänster
Vi söker dig som är
- Kundorienterad och serviceinriktad
- Mål- och resultatinriktad, kommunikativ och lyhörd
- Kan hantera pressade situationer
Det är en fördel om du har aktuell erfarenhet av att arbeta som kundresurs på Arbetsförmedlingen
Vårt erbjudande
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi tillämpar 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Placeringsort är Lycksele.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-03-15 märkt med Af-2021/0017 4480. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg som styrker godkänd gymnasieutbildning samt två års arbetslivserfarenhet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.
Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester används i rekryteringen.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Artiklar i detta ämnet
- Klientifiera arbetslösa