OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du bära ett av Sveriges viktigaste uppdrag?
Egentligen är det rätt enkelt. Det är en förlust varje dag en människa vill och kan arbeta utan att ha ett jobb att gå till. Inte bara för den enskilda, utan även för den arbetsgivare som har potential att växa om de hittar rätt person. Det har Sverige inte råd med.
Genom att arbeta hos oss är du en viktig del av den svenska arbetsmarknadens matchningsmotor!
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Arbetsuppgifter
Som kundresurs hos oss kommer du i huvudsak att arbeta med att möta våra kunder både i vår direktservice, men även i olika gruppaktiviteter som arrangeras av Arbetsförmedlingen. Du kommer också att vara en resurs till våra arbetsförmedlare och hjälpa dem i deras dagliga arbete.
Som kundresurs kommer du att möta både arbetsgivare och arbetssökande. Du arbetar gärna självständigt, men samarbetar också lätt med andra både i och utanför organisationen. Du tycker om att jobba med individer i förändring, är kundorienterad och trivs med att träffa människor
Viktiga egenskaper för tjänsten är att du är initiativrik, social och kreativ och tycker det är roligt att möta och motivera människor. Vi förutsätter att du är en god ambassadör för Arbetsförmedlingen.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kompetenskrav
• Minst treårig gymnasieutbildning
• Goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst två års arbetslivserfarenhet i Sverige.
• God samarbetsförmåga
• God relationsskapande förmåga
• B-körkort
• Förmåga att arbeta mål och resultatorienterat
• Förmåga att se möjligheter
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig både i tal och skrift.
• Du kan hantera Word, internet och e-post
• Ordningssinne och dokumentationsvana dokumentera
Meriterande
• Personlig mognad: Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv. Skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.
•
erfarenhet av sälj eller service
•
Befintligt kontaktnät inom näringslivet
Övrigt
Anställningarna är på heltid, visstidstjänst t.om den 31/12-2015. Arbetet kommer även att utföras 2-3 dagar/vecka i Bräcke. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2015-04-27 märkt med Dnr Af 2.3 2015/159194 Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan:
Bifoga CV och ett personligt brev, där du berättar varför du vill ha det här arbetet.
Intervjuer kommer att ske löpande under juli
Vid eventuell intervju medtag betyg/intyg som styrker dina meriter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740