Kundsamordnare

Kundsamordnare

Arbetsbeskrivning

Till en av våra försäkringskunder söker vi en Kundsamordnare

Om uppdraget

Den nya avdelningen äger och utvecklar processen för det operativa kundmötet genom att förbättra, förenkla och effektivisera för arbetsgivarkunder. Tillsammans skapar de ett gemensamt arbetssätt som möjliggör att kunden möter ett bolag och en kontaktväg in:

Tjänsten innebär:

Att ta emot, hålla ihop och återkoppla inkommande frågor: Det gör du bland annat genom att besvara arbetsgivarkundernas frågeställningar, oavsett kanal, på ett tydligt och omdömesfullt sätt. Kan du inte svaret på alla frågorna tar du hjälp av kollegor eller övrig organisation.
Proaktiv information och kommunikation: För att minska antalet repetitiva frågor kommer du och dina kollegor arbeta proaktivt med information till kunder, exempelvis vid systemförändringar. Ni kommer också att bidra med relevant innehåll till exempelvis nyhetsbrev och samt genomföra nätverksträffar m.m.. I ert arbete samverkar ni med kollegor inom övriga organisationen.
Utveckling & Analys: Som en del i avdelningen kommer du att aktivt bidra till att ni kontinuerligt analyserar och utvecklar era arbetssätt. Du och dina kollegor är också bolagets öra för kundernas behov och upplevelse av våra tjänster. Det innebär bland annat att utifrån fakta om kundernas beteende och behov driva en ökad digitalisering och självservice.


Vi söker någon som:

Tjänstepensionskompetens är en krav
Är ansvarstagande och har god förmåga till självledarskap.
Är kundorienterad och tycker att det är riktigt kul att skapa ett bra kundmöte.
Är nytänkande och ser möjligheter till förbättringar i arbetssätt och rutiner.
Driven
Kan vara med och driva förändring
Kommunikativ 


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2023
  • Ansök senast: 28 juni 2023

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024