OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund inom försäkringsbranschen söker vi nu en konsult till ett uppdrag som kundsamordnare för företagskunder. Som kundsamordnare ingår du i ett team med kollegor som arbetar med att ta emot och besvara inkommande frågor och erbjuda bästa möjliga service. En riktigt bra jobbmöjlighet för dig som tycker om att arbeta med kunden i fokus och administrativa arbetsuppgifter. Välkommen med din ansökan!
Ort: Stockholm
Start: ASAP
Uppdragslängd: uppdraget beräknas pågå fram till 29:e dec 2023
Om arbetet
Som kundsamordnare kommer du att arbeta på den avdelning som äger och utvecklar processen för det operativa kundmötet mot arbetsgivarkunder. Teamet arbetar kontinuerligt med att förbättra, förenkla och effektivisera företagets arbetsgivarkunder.
Arbetsbeskrivning:
Ta emot, hålla ihop och återkoppla inkommande frågor: Det gör du bland annat genom att besvara arbetsgivarkundernas frågeställningar, oavsett kanal, på ett tydligt och omdömesfullt sätt. Kan du inte svaret på alla frågorna tar du hjälp av kollegor eller övrig organisation.
Proaktiv information och kommunikation: För att minska antalet repetitiva frågor kommer du och dina kollegor arbeta proaktivt med information till kunder, exempelvis vid systemförändringar. Ni kommer också att bidra med relevant innehåll till exempelvis nyhetsbrev samt genomföra nätverksträffar. I ert arbete samverkar ni med kollegor inom övriga bolaget.
Utveckling & Analys: Som en del i avdelningen kommer du att aktivt bidra till att ni kontinuerligt analyserar och utvecklar era arbetssätt. Du och dina kollegor är också företagets öra för kundernas behov och upplevelse av tjänster och service. Det innebär bland annat att utifrån fakta om kundernas beteende och behov driva en ökad digitalisering och självservice.
Den vi söker
Till dett konsultuppdrag söker vi dig som har tidigare erfarenhet inom området för kundsupport och försäkringsärenden. Du är van att arbeta med kundkontakt, allra helst mot företagskunder. Du har också mycket god administrativ vana och har bra förståelse och kunskap att arbeta med olika system.
Som person är du lyhörd och har god förmåga att ta till dig och förmedla vidare ny information. Du tycker om att arbeta med service och kundkontakt och motiveras av att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen.
För rollen krävs det att du är flytande i tal och skrift på svenska.
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Hur du ansöker:
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss.
Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen med din ansökan!