OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Mölndals stad är i en expansiv fas med stark tillväxt och cirka 70 000 invånare. Tekniska förvaltningen är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av staden. Tillsammans ansvarar vi för kommunens väghållning, parkförvaltning, VA-försörjning, avfallshantering och återvinning samt kollektivtrafikplanering. Samtliga områden står inför spännande utmaningar genom de investeringar som sker i Mölndal.
Avdelningen Återvinning och avfall består av drygt 70 medarbetare som tillsammans svarar för stadens avfallshantering. Det omfattar insamling och omhändertagande av hushållsavfall från cirka 13 400 abonnenter i egen regi samt att driva kommunens två återvinningscentraler och återbruk.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en kundsamordnare för ett vikariat på cirka två år. Som kundsamordnade fungerar du som länken mellan avdelningen och våra abonnenter och kunder. Kundsamordnaren tar emot och hanterar beställningar och ändringar av tjänster från kunderna, lämnar offerter, svarar på frågor och verkar för en optimal avfallshantering hos varje kund.
Det är en kundinriktad roll som innebär många externa kontakter och besök, men även internt arbete för att utveckla verksamheten. Kundsamordnaren samverkar med fastighetsägare, storkök, restauranger och butiker med syfte att hitta bästa lösningen och hjälpa kunderna att minimera avfallet och förbättra sorteringen. I tjänsten ingår även omvärldsbevakning avseende produkt- och prisutveckling.
Du kommer att arbeta med offerter och dimensionering av abonnemang mot kunder samt bidra med teknisk och praktisk kompetens vid upphandlingar. Kundsamordnaren ansvarar också för att ta fram och förmedla avfallsstatistik till våra kunder
Kundsamordnaren inom Återvinning och avfall rapporterar till avdelningschefen. Du har dagliga kontakter med abonnentservice och driften och stöttar övriga stabsfunktioner och chefer med kundperspektivet i strategiska frågor. I rollen är det viktigt att bidra till verksamhetens utveckling och kundsamordnaren deltar i olika projekt. Flera aktuella projekt pågår där kundsamordnaren bidrar, bland annat införandet av kommunalt insamlingsansvar för förpackningar och nivåmätning i kärl för att optimera dimensioneringen och minska avfallsmängderna hos kund.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en säljande person med stort kundfokus och miljöintresse. Du är kvalitetsmedveten och utvecklingsinriktad med kundens och verksamhetens bästa i fokus. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakter både internt och externt måste du ha lätt för att samarbeta, ha god social kompetens och vara en god kommunikatör. Personliga egenskaper väger tungt i denna tjänst.
Du har lägst gymnasiekompetens samt erfarenhet av liknande arbete, försäljning eller marknadsföring. Erfarenhet från avfallsbranschen eller kommunal förvaltning är önskvärt. Goda kunskaper i Officepaketet krävs och erfarenhet av arbete med EDP Future är meriterande.
Tjänsten kräver körkort klass B.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Werner
Christian Jönsson
Per-Olof Claesson
031-315 10 00
Marie Omerain Blomqvist
031 - 315 14 74
Magdalena Dahl
Kristian Karlson
Kay Jägrud
Kent Andersson
Fredrik Stengafvel
Kristian Karlsson